سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 از آنجهت که مطابق فقه اسلامی ذابح قربانی زائران باید شیعه باشد. هر ساله به ازای هر هزار نفر ایرانی یک نفر ذابح پس از قبولی در آزمون و آموزش به مکه فرستاده می‌شود.

این دسته از خادمان زائران در طول سفر حج در آشپزخانه‌های مرکزی به عنوان دستیار و همچنین در بخش امدادگمشدگان و راهنمای حمل و نقل مشغول به کارند. از چندروز گذشته نیز مشغول انتخاب گوسفند برای قربانی و حمل آذوقه زائران به عرفات و منا هستند.

آری، هنگامی که زائران در مکه هستند، آنان باید تدارک چادرهای عرفات زائران را بچینند و آنگاه که زائران به عرفات می‌رسند باید وسایل حاجیان در منا را فراهم سازند و بالاخره روز موعود، وقتی حاجیان به منا می‌رسند باید در گشتارگاه به نیابت از 64 هزار ایرانی مشغول قربانی باشند تا هرچه زودتر مناسک پایان و لبخند بر لبان حاجیان بنشیند.

اینان بارهاست این راه را آمدند، و فقط عمره مفرده انجام داده اند. همیشه دغدغه دارند آیا روزی فرا می‌رسد که بتوانند حج واجب به جای آورند و آرزویشان برآورده شود. هر سال فقط و فقط حداکثر پنج نفر از آنان اجازه دارند به گونه ای که به کارهایشان صدمه وارد نشود حج تمتع به جای آورند و آنان نیز، افرادی هستند که سن شان بالا رفته و هشت بار اینگونه به این سفر آمده اند.

جالب است که بدانیم ذابحین باید در روز عید قربان هر کدامشان بیش از هزار گوسفند را ذبح کنند. آری هزار…!

بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز پذیرای آنان بود، تا آخرین توجیهات اجرایی را با آنان درمیان گذارد.

در روزهای آینده گزارش هایی از گروه‌های دیگر خادمین ضیوف الرحمن که امکان حج گزاری ندارند منتشر خواهد شد.




 خوش به سعادتشان که خادم زائرین خانه ی خدا و  سرزمین وحی اند .

ان شاالله خداوند برای همه ی مشتاقان ، این سفر ملکوتی را قسمت بفرمایند. ------آمیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن




تاریخ : شنبه 92/7/20 | 6:42 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.