سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران عزیز ما سرزمین شگفتی ها و عجایب است که هر روز با یکی از زیبایی ها و عجایب آن ، در گوشه و کنار این خاک پهناور و عزیز آشنا می شویم که شاید هیچ وقت در مورد آنها نشنیده و ندیده بودیم.

شکل جالب و عجیب یک کوه در یزد ایران

 

 شکل جالب و عجیب یک کوه در یزد ایران!


عقابکوه

یکی از شکیل ترین و دیدنی ترین کوه هایی که در یزد وجود دارد ، عقابکوه است که به صورت یک کوه نسبتا" مرتفع و منفرد ( حدود 2000 متر از سطح دریا ) ، از قله جدا شده و چون شکلی عقاب مانند دارد ، آن را عقاب کوه نامیده اند . این کوه در نزدیکی شهرستان تفت قرار دارد.

محور یزد شیراز

اسفند ماه 87 بود که باتفاق آقایان سیدمحمد سیدمحمدی و علی عباس هادی به استان یزد سفری داشتیم و ضمن بهره از جاذبه های استان، به تفت و عقاب کوه رفتیم . این عکس ها از کوهی در فاصله 30 کیلومتری محور یزد به شیراز بعد از شهر تفت و  نزدیک روستای اسلامیه ( فراشاه ) می باشدکه به طرز عجیب و زیبایی ، شبیه یک عقاب عظیم الجثه در دشتی بزرگ نشسته است ...

جبهه شمالی عقاب کوه

 فقط تصور کنید اگر یک چنین شاهکار طبیعی در آمریکا که عقاب به عنوان سمبل آنها می باشد قرار داشت ، چه ها که برای تبلیغ و سوء استفاده از آن نمی کردند .

جبهه غربی

 یزد در محل تلاقی دشت کویر و کویر لوت واقع شده و به همین دلیل از آن با نام «عروس کویر» یاد می کنند. این منطقه دارای آب و هوای گرم و نیمه خشک درتابستان و زمستان های سرد و عمدتا" خشک می باشد.

شکل جالب و عجیب یک کوه در یزد ایران

عقابکوه در زمستان

 یزد دارای کوه های بسیاری از جمله «خرانق»، «شیرکوه»، « کوه مسجد» و  ... می باشد .

روستای اسلامیه در دره ای عریض در سی کیلومتری جنوب غربی مرکز استان و ده کیلومتری شهرستان تفت ، در دامنه شمالی شیرکوه و در مجاورت کوه معروف عقاب کوه به صورت روستایی خطی در امتداد محور یزد ـ شیراز واقع گردیده است . متوسط ارتفاع آن از سطح دریا 1750 متر و عمق آبهای زیر زمینی آن 40 متر می باشد .

قله زیبای عقاب کوه در ارتفاع 140 متری از سطح روستای اسلامیه قرار دارد. جنس این کوه آهکی و به همین علت هیچ گونه گیاهی در آن رشد نمی کند و فاقد چشمه و گونه های گیاهی است .

عقابکوه در غرب اسلامیه واقع شده است . برای صعود به قله باید از قسمت غربی روستا ، همچنین دامنه شمال غربی کوه که از شیب کمتری برخوردار است اقدام کرد .

به علت فرسایش و آهکی بودن جنس کوه ، حفره های بسیاری در قسمت فوقانی به چشم می خورد که جانوران از آن به عنوان لانه استفاده می کنند .




تاریخ : یکشنبه 92/10/22 | 2:27 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.