سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در مورد مقوله حجاب که یکی از حساسیت‌های جامعه نیز هست، رهبر معظم انقلاب با بیانی زیبا همین موضوع را تبیین می کنند و در عین تواضع می فرمایند:

«مدارا کنید، ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد (خب) داشته باشد. بعضى از همین‌هایى که در استقبالِ امروز(تشییع شهدای غواص) بودند، در عرف معمولى به آن‌ها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد.

حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟

نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصى دارد، مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.»

با این اوصاف به نظر می‌رسد همانطور که باطن امر به معروف ونهی از منکر حق است و زیبا، بایستی رنگ ظاهر آن نیز با باطن آن همخوان باشد.

 البته خوش رویی و رفتار حسنه از صفات مومن است و در مساله امر به معروف نیز حساسیت این مساله صد چندان می‌شود. و صد البته شکی نیست که رفتار حسنه و اخلاق پسندیده خود بزرگترین معروف‌هاست و تاثیر آن هزار برابر بیشتر.

اینکه آمر به معروف چنان رفتار کند که در اجرای امر به معروف دچار منکر اخلاقی (بدرفتاری) و رنجش خاطر دیگران و متعاقب آن تشدید دیدگاه منفی فرد نسبت به دین نشود، مساله‌ای مهم است که مورد اشاره بزرگان دین بوده و هست.

به هر حال جامعه‌ای که خود بتواند خود را اصلاح‌ کند و نگاهی اصلاح‌گرانه خصوصا در حیطه اخلاقی داشته باشد‌، قطعا جامعه رو به پیشرفتی است و افراد می‌تواند به خوبی هم در جهت رشد مادی و روحی خود در آن زندگی کنند.

امر به معروف و نهی از منکر




تاریخ : جمعه 94/3/29 | 9:29 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.