سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شعری که آقا را به گریه انداخت

ما سینه زدیم و بی صدا باریدند

از هرچه که دم زدیم، آنها دیدند

ما مدعیان صف اول بودیم

از آخر مجلس، شهدا را چیدند

لطفا جهت مشاهده ی فیلم، با ذکر صلواتی اینجا کلیک فرمایید.




تاریخ : دوشنبه 94/6/23 | 6:33 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 


 

مساجد و هنر اسلامی


یکی از زیباترین معماری های دنیا، مساجد و بناهای اسلامی است که معمولا همراه با نقش ها و رنگ های متنوعی است. معماران در ساخت این بناها علاوه بر کاربرد هنر و سلیقه، از ریاضیات و هندسه نیز بهره برده اند. تصاویر بکار رفته در این مساجد ذهن ها را به سوی بهشت سوق می دهد. کشورمان ایران از دیرباز به داشتن مساجد زیبا و معماری خاص خود شهرت فراوانی دارد. در اینجا چند تصویر دلنشین از سقف این مساجد را خواهید دید:


مساجد و هنر اسلامی


حرم حضرت معصومه، قم


مساجد و هنر اسلامی


مسجد نصیر الملک، شیراز


مساجد و هنر اسلامی


مسجد شیخ لطف اله، اصفهان


مساجد و هنر اسلامی


مسجد جلیل خیاط، اربیل عراق


مساجد و هنر اسلامی


مسجد تاج محل، هندوستان


مساجد و هنر اسلامی


مسجد شیخ زاید، ابوظبی


مساجد و هنر اسلامی


مسجدی در بخارا، ازبکستان


مساجد و هنر اسلامی


مسجد وزیر خان، لاهور پاکستان


مساجد و هنر اسلامی


مسجد سلطان قلاوون، قاهره مصر

 

منبع:نودا




تاریخ : شنبه 94/6/21 | 6:41 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

الهی ...
سه خصلت است که نمی گذارد از درگاهت چیزی بخواهم ،
و فقط یک خصلت است که مرا به آن ترغیب می کند ؛

آن سه خصلت عبارتند از :
فرمانی که داده ای و من در انجامش درنگ کرده ام ،
و کاری که مرا از آن نهی فرمودی ولی من بدان شتافته ام ،
و نعمتی است که عطا فرموده ای ولی من در شکرگزاریش کوتاهی نموده ام ...

و اما تنها مساله ای که مرا به سویت می خواند :
تفضل و مهربانی تو به کسی است که به آستانت روی آورده ،
و چشمِ امید به تو بسته است ...

همه ی لطف و احسانت از روی تفضل ،
و همه ی نعمتهایت بی سبب و بدونِ زمینه ی استحقاق است ...

 

 

" دعای 12 صحیفه ی سجادیه - بخش 1 تا 3"




تاریخ : جمعه 94/6/20 | 2:31 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 

دوستان اگر مایل هستید می توانید با عضویت در این سامانه  khamenei.ir از اطلاع رسانی آن بهره مند شوید. بدین ترتیب وقتی آقا سخنرانی میکنند بلافاصله پیامک آن برایتان ارسال خواهد شد.  این سرویس بسیار جالب هست  و  ارزش عضویت را خواهد داشت.

از اینجا می توانید عضو شوید:

http://farsi.khamenei.ir/page?id=20991




تاریخ : پنج شنبه 94/6/19 | 12:34 صبح | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

امام صادق علیه السلام می فرماید: «اولین کسی که قبر او شکافته می شود و به سوی دنیا باز می گردد، حسین بن علی علیه السلام است.»
 
«نخستین فردی که به دنیا باز می گردد، حسین بن علی است پس حکومت می کند تا وقتی که در اثر پیری ابروان او بر چشمانش می افتد.» که اشاره به طولانی بودن حکومت امام حسین در عصر رجعت است.

اولین قبری که بعد از ظهور شکافته می شود قبر کیست؟

جابر نیز از امام باقر علیه السلام نقل می کند که امام حسین علیه السلام در روز عاشورا، پیش از شهادتش، به تفصیل درمورد رجعت خود و یاران خود سخن گفت:
«بشارت باد شما را به خدا قسم اگر این قوم ما را بکشند، ما نخستین کسانی هستیم که نزد پیامبرمان باز می گردیم و تا مدتی که خدا بخواهد توقف خواهیم کرد، آن گاه من اولین کسی هستم که قبرش شکافته می شود و ناگهان از قبر خارج می شوم، در حالی که امیر المؤمنین نیز از قبرش خارج شده و مهدی ما نیز قیام نموده است.»
 
در این روایت، رجعت امام حسین و امیر المؤمنین علیهما السلام همزمان با قیام حضرت مهدی (عج) بیان شده است.
 
در روایت دیگر امام صادق علیه السلام می فرماید: «امام حسین علیه السلام همراه با شهدای کربلا و هفتاد پیامبر، بازگشت می نماید. رو می آورد به سوی دنیا امام حسین همراه با کسانی که با وی به قتل رسیده بودند و همراهی می کنند او را هفتاد پیامبری که با موسی بن عمران مبعوث شدند. آن وقت حضرت قائم انگشترش را به او می سپارد.»

خبر ایرانی




تاریخ : یکشنبه 94/6/8 | 4:57 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 

تراس آبی 

نگاه کردن به طبیعت و شگفتی‌های آن اغلب موجب شگفتی ما می‌شود. تعجب از این که چگونه این مکان‌های زیبا و عجیب به وجود آمده‌اند. تراس‌های طبیعی از این دست مکان‌ها هستند که با هربار دیدن آن‌ها لذتی وصف ناپذیر در ما به وجود می‌آید. در ادامه لیستی از 10 تراس زیبای جهان گردآوری کرده‌ایم. با کجارو همراه باشید تا با هم سفری مجازی از این مناطق زیبا داشته باشیم.

معمولا کسانی که اولین بار از تراس‌های طبیعی دیدن می‌کنند باور ندارند که این تراس‌ها به دست بشر ساخته نشده و کاملا طبیعی هستند.

10. تراس‌های وایراکئی (Wairakei)، تائوپو، نیوزیلند

تراس‌های سیلیکاتی و طبیعی وایراکئی توسط آبی با خاصیت درمانی و گِل پر شده و قرن‌ها توسط مائوری به منظور اهداف درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه مرکز چشمه‌ی آب داغی در این مکان تاسیس شده و به ارایه خدمات می‌پردازد، با این وجود، اهداف درمانی و زیبایی‌های این محل هنوز هم حفظ شده است. آب این تراس برای آرامش و تمدد اعصاب بسیار مفید است.

10 تراس آبی زیبای جهان

تراس‌های طبیعی آبی

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: تراس آبی - باداب سورت -تراورتن -تراس طبیعی -

تاریخ : پنج شنبه 94/6/5 | 12:30 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 

تو را با نام آهو می شناسند
رضای حضرت هو می شناسند
تمام رعیت ملک عظیمت
به نام شاه خوشرو می شناسند


ولادت امام رضا (ع) بر شما مبارک 




تاریخ : سه شنبه 94/6/3 | 11:22 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 

رامسر در غرب مازندران با برخورداری از جاذبه‌های منحصر به‌ فرد طبیعی و تاریخی یکی از مناطق برتر کشور به لحاظ طبیعت گردی محسوب می‌شود.

 

سفر به رامسر

شهر زیبای رامسر، جاده‌های رویایی دوهزار و سه‌هزار در تنکابن و جاده خاطره‌انگیز چالوس مناظره زیبایی را در خود جای داده اند.

جاده چالوس

این جاده در سال 1312 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


 جاده‌ای رویایی با مقصد رامسر

طبیعت زیبای رامسر، دوهزار و سه‌هزار در شمال ایران

طبیعت زیبای رامسر

جاده‌ای رویایی با مقصد رامسر  

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 94/5/29 | 12:50 صبح | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

حضرت ولی‌عصر(عج)

برخی از امکان زیارتی موجود به عنوان اماکن مهدوی شناخته می‌شوند که برخی از آن‌ها به فرمان و دستور حضرت حجت(عج) بنا و ساخته شده‌اند، در ادامه به برخی از این اماکن مهدوی اشاره می‌شود:


*مسجد جمکران

مسجد جمکران در 6 کیلومترى شهر مقدس قم به طرف جاده کاشان واقع شده است، این مکان تحت عنایات خاصه حضرت قرار دارد و خود آن حضرت به حسن بن مُثله خطاب فرمود: «به مردم بگو به این موضع (مسجد مقدس جمکران) رغبت کنند و آن را عزیز دارند...»، آن گاه نماز تحیت مسجد و نماز امام زمان(عج) را تعلیم دادند و فرمودند: «هر کس این دو نماز را بخواند، همانند این است که در خانه کعبه نمازگزارده باشد».

*مسجد کوفه

بارزترین نماد انتظار است، این مسجد مقدس در هنگامه ظهور پایگاه تبلیغاتى امام زمان(عج) قرار مى‌گیرد، امام صادق(ع) مى‌فرماید: «گویى به سوى قائم(عج) مى‌نگرم که بر فراز مسجد کوفه قرار گرفته، تعداد 313 تن یارانش در اطراف او حلقه زده‌اند که پرچمداران و فرمانروایان خداوند بر فراز گیتى در میان بندگان خدایند».

امام باقر(ع) نیز در همین رابطه مى‌فرماید: «مهدى(عج) وارد کوفه مى‌شود، سه گروه درگیر در یک صف براى او گرد مى‌آیند، او بر فراز منبر مى‌رود خطبه مى‌خواند و مردم آن قدر أشک شوق مى‌ریزند که متوجه سخنان او نمى‌شوند».

*مسجد سهله

مهمترین مسجد پس از مسجد کوفه است که در حدود سه کیلومترى شمال غربى مسجد کوفه(در کشور عراق) قرار دارد و از نمادهاى انتظار به شمار مى‌آید، در مسجد سهله بُقعه‌اى معروف به مقام مهدى(عج) وجود دارد و زیارت آن حضرت در آن محل شریف براى منتظران مناسب است و از بعضى کتب مزاریه نقل شده که شایسته است حضرت ولى عصر(عج) را در این محل در حالی که ایستاده باشند با این استغاثه زیارت کنند: «سلام الله الکامل التام الشّامل العام و...».

امام صادق(ع) فرمود: «گویا حضرت قائم را در مسجد سهله همراه خانواده خود مى‌بینیم»، سپس فرمود: «هیچ پیامبرى مبعوث نشد مگر اینکه در این مسجد نماز خواند».

*مسجد صعصعه

از مساجد شریف کوفه است، جماعتى از منتظران حضرت قائم(عج) را در ماه رجب در آن مسجد مبارک مشاهده کرده‌اند که دو رکعت نماز بجا آورده و این دعا را خوانده است: «اللهم یا ذالمن السابغة والالاء الوازعة...»؛ ظاهر عمل آن است که این دعا مخصوص این مسجد شریف و از اعمال آن است.

*مقام صاحب‌الزمان در وادی السلام

محدث نوری در مورد تاریخچه مقام حضرت مهدی(عج) می‌نویسد: در بیرون شهر نجف در سمت غربی قبرستان معروف وادی‌السلام مقام مقدس حضرت مهدی(عج) واقع است که از برای آن، صحن، گنبد، مقام و بارگاهی است و در آنجا محرابی است منتسب به حضرت مهدی(عج) که علت این انتساب معلوم نیست، نمی‌دانیم که آیا در آنجا کسی آن سرور (امام) را دیده است، یا کرامتی از آن حضرت در آن مکان مقدس ظاهر گشته؟ جز آنکه این مقام شریف از قدیم الایام وجود داشته است.

در کتاب لؤلؤ الصدف فی تاریخ النجف تألیف سیدعبدالله مشهور به ثقه‌الاسلام که در تاریخ 1322 هجری قمری تألیف شده آمده است که در مقام حضرت مهدی(عج) سنگ مرمری هست که زیارتنامه آن حضرت بر آن حک شده است و تاریخ کنده کاری آن 912 هجری است.



برچسب‌ها: حضرت ولی‌عصر(عج)

- *مقام صاحب‌الزمان در وادی السلام

- مسجد صعصعه
- مسجد سهله
- مسجد کوفه
- مسجد جمکران


تاریخ : شنبه 94/5/17 | 4:0 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

از آیت الله بهجت به تواتر رسیده است که هر جا در نماز حواستان پرت شد اشکالی ندارد.

این بدرد شیطان نمی خورد که عمدی بیرون نروید.

سهوی بیرون رفتن از نماز به درد شیطان نمی خورد .

آنجایی که حواستان هست و می فهمید که دارید بیرون می رود، برگردید.

اگر سهوا حواستان می رود اشکالی ندارد.

شیطان می خواهد که کسی عمدا دنبالش راه بیفتد، راه افتادن سهوی به دردش نمی خورد.

 




تاریخ : شنبه 94/5/17 | 10:53 صبح | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By SlideTheme :.