سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گزارش مهر، انتشارات کتاب نیستان فیلمنامه «بدوک» اثر مشترک نوشته شده توسط سید مهدی شجاعی، مجید مجیدی را منتشر کرد.
 
متن فیلمنامه بدوک که در قالب کتابی 77 صفحه‌ای منتشر شده در زمستان سال 67 و در زاهدان تالیف شده است. این اثر روایتی است از مظلومیت کودکان ایرانی ساکن منطقه سیستان و بلوچستان.

 

داستان بدوک روایتی از زندگی یک خواهر و برادر نوجوان به نام‌های جعفر و جمال است. آنها که پس از مرگ ناگهانی پدرشان، حیدر، مجبور به ترک روستا شده‌اند، توسط دلالی به نام ستار ربوده می‌شوند. ستار، جعفر را به عبدالله قاچاقچی می‌فروشد و جمال را با خود به پاکستان می‌برد. جعفر به همراهی بچه‌های دیگر برای عبدالله کالای قاچاق از پاکستان به ایران وارد می‌کند. او ضمن آشنایی با پسرکی پاکستانی ردپایی از خواهرش در پاکستان می‌یابد و تصمیم می‌گیرد با کمک دوستش نورالدین؛ خواهرش را نجات داده به ایران برگرداند. او به پاکستان می‌رود و از آنجا سوار قایقی می‌شود که به مقصد شیخ‌نشین‌ها در حرکت است، غافل از این که جمال، خواهرش در خانه عبدالله به سر می‌برد.
 
بدوک نخستین اثر سینمایی ساخته شده توسط مجید مجیدی است که برای اولین بار در سال 1370 در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمده است و تحسین بسیاری از منتقدان را نیز برانگیخت.
 
مجید مجیدی پیش از این در کتاب «در قلمرو دیدار» که رضا درستکار، یکی از منتقدان سینما، درباره او تالیف کرده است، درباره نوشتن این فیلمنامه و ساختن آن اظهار داشته است: «در سال ‌67 برای سفری 10 روزه و برای برگزاری یک جنگ ادبی به سیستان رفتم، در بازار زاهدان بچه‌هایی را دیدم که کالاهای زیادی را از مرز پاکستان آورده بودند و می‌فروختند. در مرز ایران و پاکستان شهری است به نام تفتان که محله‌ای دارد به نام شیرآباد که خانواده‌ها به دلیل فقر زیاد، دخترهایشان را با قیمت‌های بسیار پایین به پاکستانی‌ها می‌فروختند تا به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فرستاده شوند... فروش دخترها سرآغاز ماجرا بود.
 
در همان منطقه شیرآباد خانه‌هایی بود که در آنها، به صورت دسته‌جمعی مواد مخدر مصرف می‌شد. من مخفیانه از این خانه‌ها فیلم گرفتم تا بتوانم بعدا یک مستند بسازم. بعد در برگشت به تهران با دوستان درباره ساخت یک فیلم داستانی بلند مشورت کردم... در ابتدا موافقتی در کار نبود، اما با سماجت و پیگیری من، آقای زم هم موافقت کرد؛ به شرطی که از تلخی‌هایش کم شود که با اختصاص هزینه اولیه حدود 6 میلیون تومان کار را شروع کردیم. من برای فیلمنامه بدوک به دوستی احتیاج داشتم که ادبیات و زبان نوشتن را خوب بشناسد و برای همین خاطر به سراغ سیدمهدی شجاعی رفتم که آن موقع داستان‌نویسی و روزنامه‌نگاری می‌کرد و از سال 1365 وارد حوزه هنری شد و مسئولیت انتشارات برگ را بر عهده داشت.
 
شخصیت جعفر را از بین بچه‌های شیرآباد پیدا کردم. این پسر به قدری بدوی بود که وقتی من او را برای آماده کردن به ساختمان 2 طبقه‌ای که اجاره کرده بودیم بردم، از پله‌ها می‌ترسید. واقعا از صفر شروع کردیم. از دادن آموزش‌های اجتماعی و ارتباطی و آشنایی آنها با زندگی حداقلی شهری تا مسائل مربوط به فیلم و ... فیلمنامه‌‌ای که من از روی آن کار می‌کردم، کمی تفاوت داشت با چیزی که به حوزه هنری منطقه داده بودم.
 
وقتی موضوع لو رفت، حساس شدند. عوامل انتظامی مرا گرفتند و به کلانتری محل بردند و تعهد گرفتند که کار را تعطیل کنم. ولی ما ادامه دادیم که تهدید به بازداشت کردند... بعد که فیلم آماده شد برای آقایان زم، تخت‌کشیان، سیدمرتضی آوینی و چند نفر دیگر نمایش دادیم. وقتی تمام شد، سکوت عجیبی حکمفرما شد. آقامرتضی با سرعت از استودیو خارج شد، آقای زم هم از پایان فیلم انتقاد کرد و گفت: قرار ما این نبود. من هم گفتم: به هر حال واقعیت این است. اگر غیر از این انجام می‌دادم، خیانت کرده بودم.
 
نیم ساعت بعد آقا مرتضی مرا خواست. وقتی وارد اتاقش شدم. مرا در آغوش گرفت و خسته نباشید گفت. علت خروجش را جویا شدم، گفت: این فیلم به قدری مرا تحت تاثیر قرار داد که نمی‌توانستم ثانیه‌ای درنگ کنم. ترجیح دادم، بغضم جایی دیگر بترکد. به من دلگرمی داد و بعدها نگاه حوزه هنری و به خصوص آقای زم را نسبت به قضیه تغییر داد.
 
بعدها موج مخالفت‌ها با این اثر به جایی رسید که وزیر ارشاد آن زمان نامه‌ای نوشت و دستور توقف حضور بدوک در جشنواره‌های خارجی را داد. آقای زم فیلم را به دفتر رهبری ارائه داد. بعد از آن که فیلم تمام شد، آقای خامنه‌ای فرمودند: «اگر این فیلم مبتنی بر یک درام شکل گرفته که هیچ، اما اگر براساس واقعیات باشد،‌ من حرف دارم.» آقای شجاعی گفت متاسفانه بدوک مبتنی بر واقعیات است. آقا برافروخته شده و از حاضران پرسیدند: «اگر این امر واقعی است،‌ چرا ما را مطلع نمی‌کنید؟» ایشان بلافاصله از آقای زم خواستند هر آنچه به عنوان مستند در این زمینه وجود دارد برایشان بفرستد... بعدها شنیدم قسمت عمده‌‌‌ای از این مشکل بحمدالله رفع شده است.»
 
فیلمنامه 77 صفحه‌ای «بدوک» در شمارگان 5 هزار نسخه و قیمت 5 هزار تومان منتشر شده است.




تاریخ : سه شنبه 92/3/28 | 2:3 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

estatous1  سری جدید استاتوس خنده دار بهمن ماه 91

 

آیا میدانید: با حذف جمله “خب دیگه چه خبر” از زبان پارسی ارزش سهام مخابرات با کاهش 80 درصدی مواجه میشود!؟

آیا میدانید: اگر سر پرگار گیج برود بیضی می‌کشد!؟

آیا میدانید: جاده چالوس از خود چالوس معروف تره!؟

آیا میدانید: نه کوه به کوه می رسه ، نه آدم به آدم !؟

آیا میدانید: ته خیار سرشار از ویتامین حقیقت است ؟

آیا میدانید: روغن مار 100% گیاهی به فروش میرسد !؟

آیا میدانید: اگر تانک رو تو دنده روشن کنین، شلیک میکنه!؟

آیا میدانید: واژه “آی کیو” مخفف عبارت “اینترنشنال کودن” میباشد!؟

آیا میدانید: اگر هندزفری رو اتو هم بکشیم بعد دو دقیقه گره می خوره!؟

آیا میدانید: شبی که قهر کنی و شام نخوری درازترین شب سال است!؟

آیا میدانید: این روزا خریدن آدما راحت تر از خریدن گوشت و مرغ و برنجِ !؟

آیا میدانید: 1 هفته رژیم حرفه ای شما با 1 ساعت پرخوری بر می گرده !؟

آیا میدانید: دکمه آسانسورو پشت هم تند تند بزنی‌ آسانسور زودتر نمیاد!؟

آیا میدانید: فقط یه ایرانی میتونه هرچی افتاد زمین با فوت ضدعفونی کنه!؟

آیا میدانید: اگه تو مسیری هستی که ترافیک نیست ، قطعاً اشتباه اومدی !؟

آیا میدانید: 6 روز اول بعد از تعطیلات آخر هفته همیشه سخت ترین روزهان !؟

آیا میدانید: از بس حقمونو خوردن که اگر بگیریمش فک میکنیم هدیه است !؟

آیا میدانید: شاترهای نون لواشی استعداد خوبی در استایل رپ خونی دارن !؟

آیا میدانید: والیبال نسخه شدیدتر بازی “نذارین بادکنک زمین بخوره” هستش !؟

آیا میدانید: تمام بانکهای خصوصی ایران، نخستین بانک خصوصی ایران هستند!؟

آیا میدانید: خبرگزاری “مادر-خاله” سریعترین و موثق ترین خبرگذاری بین فامیلیه!؟

آیا میدانید: همیشه توی تاکسی اون کسی که اون ته نشسته ، زودتر پیاده میشه!؟

آیا میدانید: لذت باز و بسته کردن در باطری کنترل از دیدن خود تلوزیون بیشتر میباشد !؟

آیا میدانید: دقیقا همون مسیجی ارسال نمی شه که 20 دقیقه طول کشیده تایپش کنی !؟

آیا میدانید: در خانه ما شام به اندازه ای درست میشود که فردا ظهر هم ادامه اش رو بخوریم !؟

آیا میدانید: اگه دکمه صدای تلفونو بعد از رسیدن به حد اکثر ده بار بزنی صداش بیشتر نمیشه!؟

آیا میدانید: در ایران هنگام رد شدن از خیابان های یک طرفه اگر به دو طرف نگاه نکنید میمیرید !؟

آیا میدانید: یادگاری های روی دیوار و صندلی کلاس های دانشگاه اموزنده تر از حرف های استاده !؟

آیا میدانید: انسانها به جز کودکِ درون یک عدد خر درون دارند که گاهی زمام امور را به دست می‌گیرد !؟




تاریخ : دوشنبه 92/3/27 | 3:25 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

fun1021 داستان کوتاه همسایه حسود

 

 روزی مردی برای خود خانه ای بزرگ و زیبا خرید که حیاطی بزرگ با درختان میوه داشت.
در همسایگی او خانه ای قدیمی بود که صاحبی حسود داشت که همیشه سعی می کرد اوقات او را تلخ کند و با گذاشتن زباله کنار خانه اش و ریختن آشغال آزارش می داد.
یک روز صبح خوشحال از خواب برخاست و همین که به ایوان رفت دید یک سطل پر از زباله در ایوان است. سطل را تمیز کرد، برق انداخت و آن را از میوه های تازه و رسیده حیاط خود پر کرد تا برای همسایه ببرد.
وقتی همسایه صدای در زدن او راشنید خوشحال شد وپیش خود فکر کرداین بار دیگر برای دعوا آمده است.
وقتی در را بازکرد مرد به او یک سطل پر از میوه های تازه و رسیده داد و گفت :هر کس آن چیزی را با دیگری قسمت میکند که از آن بیشتر دارد …..




تاریخ : دوشنبه 92/3/27 | 2:59 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

جنگل شناور

 جنگل شناور+عکس

 

 جنگل شناور+عکس


جنگل شناور+عکس

 

 جنگل شناور+عکس




تاریخ : یکشنبه 92/3/26 | 4:6 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

تاج خورشیدی بیرونیترین لایه خورشید است. در گذشته تاج خورشید تنها در زمان کسوف دیده می شد، اما امروزه بسیاری از رصدخانه های زمینی و فضایی در هر لحظه قادر به دیدن تاج خورشیدی هستند. دمای تاج خورشیدی حدود ‎1000000 درجه کلوین است.


تصویری شگفت‌انگیز از تاج خورشیدی




تاریخ : یکشنبه 92/3/26 | 4:2 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

مجسمه‌های لگویی ناتان ساوایا در بسیاری از موزه‌های جهان به نمایش گذاشته شده اند.

استاد مجسمه‌سازی با لِگو+تصاویر

 

استاد مجسمه‌سازی با لِگو+تصاویر

 

 استاد مجسمه‌سازی با لِگو+تصاویر


 استاد مجسمه‌سازی با لِگو+تصاویر


 استاد مجسمه‌سازی با لِگو+تصاویر

 




تاریخ : شنبه 92/3/25 | 8:2 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

مون سن میشل یک جزیره جزر ومدی در شمال فرانسه در منطقه نورماندی است که از جالب توجه ترین اماکن توریستی فرانسه محسوب می شود

این جزیره که خودش 98 متر بالاتر از سطح دریاست در حال حاضر 44 نفر جمعیت دارد که البته در بهترین حالتش در 1854 هزارو صد و هشتاد و دو نفر جمعیت داشته.

ترکیب ساختاری شهر نمونه ای جامعه فئودالى است که آن را ساخته است. بر بالا خدا، در پایین تر صومعه، در زیر این ها سالن بزرگ، پس از آن فروشگاه ها و خانه ها و در خارج از دیوارها، مسکن ماهیگیران و کشاورزان است.

این بنا که سالی سه میلیون نفر بیننده دارد در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

عجیب ترین جزیره فرانسه+ عکس


مون سن میشل به خاطر چشم انداز جزیره ای خود و کیفیت ساختمانی بناها و تداوم تاریخی اش از عجایب فرانسه به شمار می آید . این معبد که در قدیم محل عبادت سلت ها بود ، در قرن هشتم میلادی به قلمرو مسیحیت پیوست .

نخست نماز خانه ای در آن به " میشل " فرشته مقرب وقف شد و خوشبختانه صومعه ای که بعد ها جانشین آن گشت ، در سایه استحکامات اطراف آن توانست آزادانه گسترش یابد . در دوره گوتیک شهرت مذهبی معبد میشل به اوج خود رسید و هجوم زائران به این نقطه چنان گسترش پیدا کرد که کشیشان را مجبور ساخت تا بی وقفه به ساخت بناهای بلند تر و وسیع تر که به وسیله جرز های محکم نگهداری می شدند ، بپردازند بدین ترتیب یکی از عجایب جهان که عبارت از مجموعه ای از بناها به بلندی 1211 تا 1228 متری زمین است ، به وجود آمد .

این مجموعه شامل 5 تالار بزرگ است که در دو ردیف روی هم قرار دارند و بر بالای آن صومعه بسیار جالبی ساخته شده که گویی میان آسمان و در یا معلق است . از آن زمان به بعد این معبد دچار سرنوشت فلاکت باری شده است . پس از خرابی نسبی کلیسا و تبدیل صومعه به زندان، این تغییر کارکرد به ویرانی کامل آن انجامید . ولی تعمیرات متوالی آن از صد سال پیش ، عظمت اولیه این کلیسا را به آن باز گردانید .

امروزه این بنا نه تنها همه ساله جهانگردان بی شماری را به خود جلب می کند ، بلکه محل عبادت هم به شمار می آید . به مناسبت برپایی مراسم جشن هزار ساله ساختمان آن تعدادی از کشیشان فرقه سن - بنوا موفق شدند که مجددا در آن مستقر شوند .

قسمتی ازمون سن میشل در اوایل قرن نوزدهم به زندان تبدیل شد که با تلاش افرادی چون ویکتور هوگو در 1863 زندان تعطیل و به بنای تاریخی صرف تبدیل شد.

در سال 1979 هم یونسکو آنرا به عنوان میراث جهانی وارد فهرست کرد.

 عجیب ترین جزیره فرانسه+ عکس

 




تاریخ : شنبه 92/3/25 | 8:1 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

معماری اصلی جدا نشدنی از خانه سازی است که در نبود آن زیبایی ساختمان نیز وجود نخواهد داشت. همچنینی معماری یکی از نکات بسیار مهم است چرا که می تواند ساختمان را به زشت ترین یا عجیب ترین ساختمان دنیا تبدیل کند. در میان ساختمان هایی که تا به حال در دنیا ساخته شده است برخی دارای معماری های بسیار خاص هستند.

** The Edificio

 عجیب‌ترین معماری‌های دنیا +تصاویر

این ساختمان در مادرید اسپانیا قرار دارد و به عنوان یکی از عجیبترین ساختمان های دنیا همیشه شناخته می شود. این ساختمان نزدیک به 64 متر ارتفاع و 21 طبقه دارد که در میان آن و در ارتفاع 36 متری سوراخی بسیار بزرگ قرار داده شده است. رنگ های مختلف، سوراخ بزرگ و البته ساخته شدن آن با 9 نوع طراحی متفاوت باعث شده است این ساختمان به یکی از متفاوت ترین ساختمان های دنیا تبدیل شود.

** ساختمان فیلی

عجیب‌ترین معماری‌های دنیا +تصاویر

در بانکوک تایلند می توانید یکی از عجیب ترین ساختمان های دنیا را مشاهده کنید. در همه جای دنیا از طراح های بسیار بزرگ کمک بگیرند اما به نظر می رسد برای ساخت این خانه طراحش بیشتر به فیل علاقمند بوده است. این ساختمان کاملا مشابه یک فیل ساخته شده است که حتی چشم و یک عاج کوچک نیز برای گذاشته شده است.

** سکه قدیمی چینی

عجیب‌ترین معماری‌های دنیا +تصاویر

چینی ها در سال 2001 ساختمانی عجیب را به پایان رساندند که از نظر بسیاری از کارشناسان معماری نیز یکی از بدچهره ترین ساختمان های دنیا است. در اصل این طرح از سکه های قدیمی چینی گرفته شده است که در میان آن ها مربعی توخالی وجود داشته است. این ساختمان البته دارای یک رنگ بندی نامناسب نیز هست چرا که نوارهای طلایی که به دور آن کشیده شده است در زشت تر کردن آن تاثیر به سزایی دارد.

** ساختمان مخروبه

عجیب‌ترین معماری‌های دنیا +تصاویر

در بین سال های 1968 تا 1973 ساختمانی بسیار عجیب در آلمان به پایان رسید که معماری اصلی آن از روی ساختمان هایی برداشته شده است که با موشک خراب شده اند. در نگاه اول زیباست اما وقتی متوجه شوید که این ساختمان با معماری نامتعارف در اصل یک کلیسا است حتما به عجیب بودن آن پی خواهید برد. در داخل این کلیسا نیز همه چیز به نظر تخریب شده ساخته شده است.

** مربع بد چهره

عجیب‌ترین معماری‌های دنیا +تصاویر

یکی از ساختمان های معروف در استرالیا این روزها به نام مربع بدچهره شناخته می شود چرا که طراحان آن دقیقا ساختمانی را ساخته اند که به نظر فقط خودشان خوششان خواهد آمد. این ساختمان مربعی شکل معماری خاصی دارد که به نظر می رسد تمام ظاهر آن با آهن پاره های کثیف وصله شده است.




تاریخ : شنبه 92/3/25 | 8:0 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

نقش موس به عنوان یک ابزار اساسی برای کار با کامپیوتر بر هیچ کس پوشیده نیست. برای خواندن این متن در نارنجی شما روی آن کلیک کرده اید و اکنون در حال اسکرول به بالا و پایین هستید. هنگام کار با کامپیوتر شما وابستگی زیادی به موس دارید. 20 سال قبل این وابستگی 100 درصد بود (اگر موس نداشتید نمی توانستید با کامپیوتر کار کنید.)، 5 سال قبل وابستگی 80 درصد بود و اکنون این مقدار به کمتر از 50 درصد افت کرده است. علت این افت، پیدا شدن تاچ پد و سایر سطوح لمسی بوده است. اما طراحان همچنان با جدیت در حال کار روی موس ها هستند. زیر آنها در نرم افزارهای طراحی مانند فوتوشاپ و... بسیار بهتر و سریع تر عمل می کنند.

در ادامه با ما باشید تا به این 50 موس جالب، غیرعادی، خلاقانه و خنده دار نگاهی بیاندازیم.

 

موس مغزی

این موس تجملاتی پر مغز برای گیک هایی که عاشق ابزارهای عجیب هستند، عالی است. در ضمن شاید باعث خلق ایده ها و کشف های جالبی در مغزتان هم بشود!

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-2-gold_brain.jpg

موس هواپیمایی، با لامپ های ال ای دی

ویژه عاشقان جنگ های ستاره ای و سایر فیلم های علمی تخیلی. این موس با رنگ های سفید و سیاه، دکمه ها و چرخ اسکرول ال ای دی با رنگ های قرمز و آبی فروخته می شود.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-3-aircraft-mouse.jpg

موس وایرلس کمرو بلک

این موس جاده ای، قرار است دل عاشقان ماشین را برباید. این اتوموبیل زیبا تمامی کارایی های سایر موس ها را دارا می باشند. این موس در عین داشتن لبه های نرم، با داشتن بدنه زیبا و لامپ های ال ای دی در چراغ ها و اسکرول خود، کاملا واقعی به نظر می رسد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-4-camaro_black.jpg

موس فراری

این موس نوری کاملا شبیه یک ماشین فراری است و ویژه هواداران ماشین های اسپورت. لامپ های ال ای دی روی آن بسیار زیبا و دل ربا هستند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-6-ferrari_mouse.jpg

موس سایبورگ آر.ای.تی: موس بازی

شاید بعلت شکل ویژه، موس چندان راحتی نباشد، اما این سایبورگ کامل کننده یک کامپیوتر بازیخور است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-7-cyborg_mouse.jpg

موس تلفنی ویژه مکالمات اسکایپ

این موس کاملا برای مکالمات اسکایپ طراحی شده است و همراه آن هندزفری مربوط نیز استفاده می گردد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-8-skype_mouse.jpg

تاچ موس اکلیپس

موس لمسی eclipse (کسوف) با طراحی زیبا، بدنه آلمینیومی دلربا، ظاهر اسپورت، امکانات حرفه ای، شکل ارگونومیک برای استفاده در خانه و محل کار عالی است. این تاچ موس آمیزه ای از زیبایی و کیفیت است،.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-9-eclipse_touchmouse.jpg

موس پرتابل دستی

دنبال موسی با ظاهر متفاوت می گردید؟ این موس شاید به کارتان بیاید. در اینجا کنترل موس با انگشتان صورت می گیرد و قرار نیست موس روی میز حرکت کند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-10-finger_mouse.jpg

موس گلفی

اگر به گلف علاقه دارید، این موس برای شما است. فقط خواهش می کنم خدای ناکرده موس تان را با توپ گلف واقعی و خانه را با زمین بازی اشتباه نگیرید، زیرا به نظر نمی رسد این موس مقاومت چندانی در برابر ضربات شدید داشته باشد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-11-3d_golf_mouse.jpg

موس پد برای موس های گلفی

اگر گلف موس های بالا کافی نیست، می توانید با استفاده از این موس پدها سایر اجزای بازی گلف را نیز در یک جا جمع کنید.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-13-creative_golf_mouse.jpg

موس عمودی Wowpen Joy

این موس ارگونومیک بوده و برای هر دو دست راست و چپ طراحی شده است. البته این موس فقط با کامپیوترهای دارای بلوتوث کار می کند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-12-wowpen_mouse.jpg

موس کفشی

این موس های کفشی که به موس اسبی نیز نامیده می شوند، دقت 800 نقطه در اینچ (dpi) دارند. آنها توانایی تصحیح مشکلاتی چون خستگی عضلانی در افرادی که مدت طولانی پشت کامپیوتر می نشینند، نیز دارند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-14-hippus-mouse.jpg

موس غول پیکر و دورگه «نگا»

موس Razer Naga، یک موس هیبرید (دورگه) ویژه بازی های MMO است. این موس قابلیت ها و امکانات لازم و کافی برای ذبح کردن هیولاهای بازی ها را دارا است. همان طور که در عکس می بینید در کنار ان 12 دکمه اضافی قرار دارد که می توان در تنظیمات کامپیوتر برای هر کدام وظیفه ای تعیین کرد. پس در بازی شما رستم خواهید بود و همین یک دست اسلحه برای نبرد، کافی.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-15-naga_mouse.jpg

موس Creative Fatal1ty 1010

این موس توسط جناب Johnathan “Fatal1ty” Wendel یکی از خدایگان بازی های FPS با دقت و ظرافت تمام طراحی شده است. برادر بزرگتر این موس، Fatal1ty 2020 نام دارد که یک کوچکترین حرکات شما را با یک سنسور 6.4 مگاپیکسلی زیر نظر دارد!

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-16-creative_mouse_fatality.jpg

موس اوربیتا

موس اوربیتا (چشم شکل) ارگونومیک و وایرلس است و برای گشت گذار در مک و پی سی طراحی شده است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-17-orbita_mouse.jpg

موس پنگوئنی

پنگوئن موس یکی از موس های با تم حیوانات، که هدیه مناسب و جذابی برای کودکان به شمار می رود.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-18-penguin_mouse.jpg

یک موس پر از کلید دیگر

Sanwa NT-MA2 ترکیبی از یک موس و کی پد می باشد و به رنگ های سفید و سیاه و قیمت 40 یورو در دسترس است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-19-keypad_mouse.jpg

موس الماسی

این موس دارای دو دکمه و یک اسکرول بوده و سطح آن پوشیده از شیشه های الماس مانند است. مشخصا این موس هدیه مناسبی برای خانم ها است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-20-diamante_mouse.jpg

صفر موس

این طراحی انقلابی، آمیزه ای از هنر و سبکی است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-21-zero_mouse.jpg

موس Mus2

این موس های بیسیم و نوری، با دو دکمه، نه تنها نشانگر موس را کنترل می کنند که حتی شبیه به آن نیز هستند. بر خلاف این قیافه غیرعادی این موس ها کاملا در دست جا گرفته و هیچ ناراحتی را ایجاد نمی کنند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-22-mus2_mouse.jpg

موس کلاه بیسبالی MLB

علاقه مندان به بیسبال حتما با دیدن این موس ها به وجد می آیند. این موس ها دو دکمه ای و نوری هستند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-23-cap_mouse.jpg

بدن موس

بدن موس حاصل دسترنج طراح مشهور کریس لوماک (Chris Lomak) است. هر چند این موس چندان حرفه ای به نظر نمی رسد اما به قدر کافی خنده دار است تا بتوان به کسی هدیه داد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-24-body_mouse.jpg

موس نوری قابل شارژ وایرلس 1000 دی پی آی Saitek Obsidian

این موس دقت بالا و ارگونومی خوبی داشته و به خوبی در دست جا می گیرد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-25-rechargeable_optical_mouse.jpg

موس ارگونومیک وایرلس

این موس نوری دارای یک نشانگر لیزری و طراحی ارگونومیک است و همان طور که می بینید ظاهر طبیعی ندارد. این موس تا فاصله 4.5 متری از کامپیوتر به خوبی کار می کند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-26-ergonomic_mouse.jpg

موس های بازی Steelseries World of Warcraft MMO

این موس ها به صورت کاملا تخصصی برای بازی جذاب و پرطرفدار World of Warcraft از سری بازی های MMO (چندنفره و آنلاین) طراحی شده است. طراحان این موس جناب Blizzard (صاب بازی!) و SteelSeries هستند. همان طور که گفته شده استفاده از این موس در بازی ورلد آف وارکرافت کاملا به قدرت شما در بازی کمک می کند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-27-warcraft_mouse.jpg

کفش دوزک های کریستالی

موس های کفش دوزکی-کریستالی زیر، با طراحی جذاب شان بهترین انتخاب برای به مردان و خصوصا بانوان هستند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-28-crystal_mouse.jpg

موس لاک پشتی

این موس لاک پشتی می تواند اولین موس کودکان باشد. طراحی آن ساده و کاملا لاک پشتی است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-29-tortoise_shaped_mouse.jpg

موس دلفینی

همانند لاک پشت بالا، ابزارهای زیر نیز می توانند یک هدیه جذاب برای کودکان یا یک وسیله موجب خنده و تفریح در محل کارتان باشند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-30-dolphin_mouse.jpg

یک موس استیم پانک

یک موس استیم پانک ساخته شده از چوب، فلز و استخوان! این ملغمه که Paradox Mouse نام دارد توسط Daniel Pon طراحی شده است. در آن از ال ای دی و تیغه هایی شبیه به ستون فقرات و جمجمه استفاده شده است. عکس های بیشتری را می توانید در اینجا پیدا کنید.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-31-paradox_mouse.jpg

موس Jelly Click

یک موس به شدت غیرعادی است و توسط Bongkun Shin، Heungkyo Seo، Jiwoong Hwang و Wooteik Lim طراحی شده. آنها نام Jelly Click Mouse را روی آن گذاشته اند. تمامی مدارهای الکتریکی آن در یک تخته قابل انعطاف قرار گرفته است و تنه اصلی موس یک کیسه پلاستیکی نرم است که می توان به میزان دلخواه آن را باد کرد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-32-jelly_click_mouse.jpg

موس قاچ قاچ شده

نمی دانم هدف ساخت این موس چیست، اما کاملا غیرعادی است و چندان موس مناسبی به نظر نمی رسد. تنها فایده چنین موسی تعویض چیپ های آن هنگام خراب شدن اش است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-33-sliced_mouse.jpg

موس حافظه

Memory Mouse ساختار آن قرص و یک دست است. فقط توسط چهار انگشت حرکت داده می شود. طراحی آن به گونه ای است که حداقل تماس با سطح را دارا است و موس پد را تمیزتر نگه می دارد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-34-memory_mouse.jpg

موس فوق صاف

Optical Super Slim Mouse یک موس نوری و وایرلس است که سطحی کاملا صاف و یک دست دارد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-35-super_slim_mouse.jpg

Bendy M 3 Dimensional Mouse

Kim Hye-shin طراح این موس نامعمول دریافت که می شود موسی به شکل یک نوار خلق کرد و بر حسب نیاز آن را به اشکال گوناگون در آورد. البته کارایی این موس چندان بالا نبوده و خاص کاربرانی است که بیشتر از کیبورد استفاده می کنند و از موس فقط برای جابجایی نشانگر استفاده می کنند. در اینجا می توانید عکس های بیشتری از این موس نواری ببینید.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-36-bendy_m.jpg

موس چوبی

طرحی شده توسط Alest Rukov و ساخته شده از چوب انحنا داده شده واقعی. طبعا کاملا محیط زیست مناسب است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-37-wooden_mouse.jpg

موس های Deco و Jupiter

موس دکو در سمت راست و ژوپیتر (سیاره مشتری) در سمت چپ دو موس از سه موس آسمانی Actbrise Electronics هستند. موس سوم Escher نام دارد. این موس ها گران و در حدود 150 دلار هستند. اطلاعات بیشتر در اینجا .

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-38-jupiter_deco_mouse.jpg

موس بیگانه

Mizanur Rehman طراح این موس های زیبا آنها را Alien Mouse نامیده است که کاملا در دست جا گرفته و از ناراحتی و خستگی دست ( RSI ) جلوگیری می کنند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-39-alien_mouse.jpg

موس های وایرلس لگو

این موس ها نیز از اسباب بازی هایی به این شکل الهام گرفته اند. آنها دارای دکمه های راست و چپ کلیک و اسکرول هستند. این اسباب بازی ها می توانند شادی بخش، کارهای خسته کننده تان باشند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-40-wireless_building_block_mouse.jpg

موس ستاره ای

Computer-Mouse Star بر خلاف ظاهرشان، برای دست راحت و خوب است. این موس ها ابزار کامپیوتری جذابی برای ستاره دوستان هستند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-41-star-mouse.jpg

موس سوپرماریو

موس های Dot Design 2 Super Mario Brothers کاری از Banpresto کاملا یادآور بازی سوپرماریو هستند. این موس ها با دو طراحی در دسترس هستند. یکی جناب سوپرماریوی عزیز و دیگری ستاره شکل. درضمن، ظاهر پیکسل پیکسل این موس ها ما را به دوران خاطره انگیز و کم رزولوشن قدیم می برد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-42-super_mario_mouse.jpg

موس eVouse

این موس های چشم نواز، آینده نگر، با طراحی V شکل، ظاهر متالیک و آن روشنایی درخشان سبز رنگ وسط حرفی برای گفتن باقی نمی گذارند. علی رغم این طراحی جسورانه و متفاوت، کارایی موس های عادی را دارند، دکمه ها و اسکرول موس نیز در دسترس هستند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-43-evouse.jpg

موس نارنجکی

بدنه این موس واقعا از نارنجک های قدیمی ساخته شده و حس قدرت خاصی به آدم می دهد. این موس استحقاق قرار گیری در دستان بازیخورهای بازی های جنگی را دارد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-44-grenade_mouse.jpg

موس Bling’d Out طراحی شده برای خانم ها

این موس با ظاهر تجملاتی نقره ای-کریستالی مانند چند مورد مشابه در بالاتر، مناسب هدیه به خانم ها است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-45-blingbling_mouse.jpg

موس های شمش طلایی

این موس های وایرلس شمش طلایی نیز کاملا یک هدیه مناسب به شمار می روند. این موس ها نیز دارای راست و چپ کلیک و اسکرول هستند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-46-gold_bullion_mouse.jpg

موس روحی

این موس که طراحی آن از سری فیلم های جیغ الهام گرفته است، دارای سه دکمه و یک اسکرول است. رزولوشن 800 dpi دارد و کنترل دقیقی را در اختیار شما می گذارد. این موس ها 35 دلار بها دارند.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-47-scream_mouse.jpg

موس Smitrix Swiftpoint Triped

این موس خصوصا برای تبلت پی سی ها و سطوح چند لمسی طراحی شده است و می توان از آن به عنوان یک قلم نیز استفاده کرد. خب حالا چرا آن را Triped می نامند؟ چون این ابزار یک موس، تاچ پد و قلم digitizer است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-48-simtrix_mouse.jpg

موس Perific Wireless Dual

این موس وایرلس با طراحی انقلابی، نوع جدیدی از موس های ارگونومیک را نوید می دهد. این موس را هم می توان روی میز گذاشت و مانند یک موس عادی استفاده کرد و هم می توان در دست گرفت (در هوا) و با آن کار کرد.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-49-perific_mouse.jpg

موس آرایش

این موس ویژه خانم ها بوده و وسایل اولیه لازم برای آرایش را دارا است.

 

901026-www-Narenji-ir-unusual-computer-mice-50-makeup_mouse.jpg

 




تاریخ : شنبه 92/3/25 | 4:23 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

شیخ عباس 74 ساله، که 36 سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده، در مورد جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیحاتی داده است .

وی گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از 400 سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.

اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوار حرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشم را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.

اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد.از 50 سال قبل تا کنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت 10 روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است.

وی افزود: هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدگی به سرداب را به روی زوار بسته‌اند.
این آب چند ویژگی دارد. اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.

راز چشمه حرم حضرت ابوالفضل (ع)+عکس

 




تاریخ : شنبه 92/3/25 | 2:27 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
<< مطالب جدیدتر مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By SlideTheme :.