سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 این خانه که در تپه های سبز پورتلند در ایالت اورگون آمریکا واقع شده است، یکی از جواهرات معماری پنهان است. این خانه درختی مدرن بالای درختی در شیب یک تپه واقع شده است. طراحی آن به سال 1997 برمی گردد و تکمیل آن 7 سال طول کشیده است.
شکل ارگانیک غیرعادی آن طوری طراحی شده است که حداقل مزاحمت را برای محیط اطراف دارد و نور طبیعی از میان پنجره ها به داخل نفوذ می کند.
رابرت هاروی اوشاتز طراح این خانه درختی آن را برای یک موسیقیدان طراحی کرد.
برای آنکه پیچیدگی ها و ارتباط داخل و خارج آن با هم را کشف کنید باید داخل خانه را ببینید. مثلاً سقف چوبی طبیعی با الوارهای لمینیت از میان یک دیوار شیشه ای بزرگ می گذرند که این دیوار شیشه ای به دور اتاق نشیمن کشیده شده است.

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge

Click here to enlarge



تاریخ : دوشنبه 92/2/30 | 7:46 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

به راستی حال اکنون این شخص با لحظاتی قبل چگونه قابل قیاس است. این موهبت وصف ناشدنی، پاداش موقت! انجام فقط یک عمل از مجموع اعمال وارده در ماه عزیز و نورانی رجب است.

توبه

تصور کنیم حال فردی را در گودال تنگ و تاریک و سیاه قبر، آن هنگام که کسان و اموال و دارایی‌هایش را چون نقشی بر آب و تمام آمال و آرزوهای خود را بر باد رفته می ببیند، آن هنگام که احساس می‌کند هیچ امیدی به رهایی و هیچ مفری برای خلاصی از بستر سرد و نمور گور ندارد، هنگامی که به راستی درک کرده است واقعیت مرگ و پایان کار دنیای خود را.

در چنین حالی که سر در گریبان اندوه گرفته و وحشتی تمام ناشدنی سراپای وجودش را به لرزه انداخته و یأس بر اردوگاه جان وی سایه افکنده و ناامیدانه به عقبای خود می‌اندیشد، به ناگه روزنی از نور پدید آید و هم‌نشینی بر او درآید با نیکوترین صوت و با زیباترین صورت، با رویی خندان و درخشان و با زبانی خوش الحان که او را بشارت دهد بر پایان اندوه و غم و رهایی از هر شدت و سختی و به او بگوید که نترس و نگران و نومید مباش که من هم نشین توأم تا آن هنگام که سر از این گور سیاه برآوری و بر محضر پروردگارت حاضر شوی و او بپرسد که تو کیستی که من تاکنون چنین صورتی با چنین جلوه ای ندیده‌ام و سخنی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی بهتر از تو نبوئیده ام و در جواب بشنود که من همان نماز لیله الرغائبم که بجای آورده ای.

آمده‌ام تا حقت را ادا کنم، وحشت را از تو بردارم، هم‌نشینت باشم تا هنگامی که در صور دمیده شود و در قیامت هم، سایه ای باشم بر سر تو. به راستی حال اکنون این شخص با لحظاتی قبل چگونه قابل قیاس است.

این موهبت وصف ناشدنی، پاداش موقت! انجام فقط یک عمل از مجموع اعمال وارده در ماه عزیز و نورانی رجب است.

رجب ماه توبه و طلب عفو است و شبی چون لیلة الرغائب را در خود دارد. شبی که عطا و بخشش خداوند در آن خارج از حد تصور آدمی است؛ و این، دلیل نامیدن این ماه به ماه آمرزش خواهی (شهرالاستغفار) است.

از معانی رغائب یکی بخشش و رحمت فراوان و بی حساب است که خداوند بندگان مخلص خود در این ماه نورانی را مشمول آن می‌گرداند.

در حدیث است شب جمعه اول این ماه احیا و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دستیابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار است. در حدیث است که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) فرمود: ملائکه این شب را به این نام نهادند.

رجب ماه خداست و همین ماه خدا بودن رجب است که روزه و نمازهای خاصه و سایر عبادات در ن با نیتی خالص و بدون چشم داشتی، خشنودی ویژه خداوند را به دنبال دارد تا بدان جای که خواسته تمامی فرشتگان گرد مده از سمان‌ها و زمین بر کعبه و اطراف ن در این ماه عزیز را که طلب عفو و بخشش از عبادت کنندگان رجب را مسألت دارند به یکباره اجابت می‌کند و می‌فرماید که «از تمامی ن‌ها در گذشتم»

در جایی دیگر نقل شده است که حضرت فرمودند: «از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید زیرا شبی است که فرشتگان آن را لیلة الرغائب می‌نامند.»


ماه استغفار امت پیامبر

پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه واله و سلم) فرمودند: ماه رجب ماه استغفار برای امت من است. «رجب ماه نزول و ریزش بی حد و حصر رحمت الهی است و از همین روی است که این ماه را رجب الاصب (ماه نزول سرشار رحمت الهی) نیز خوانده‌اند.»

رجب توصیه و تذکر تمامی معصومین و اولیاست. رمضان ماه امت پیامبر است و شعبان ماه پیامبر، اما رجب ماه خداست و همین ماه خدا بودن رجب است که روزه و نمازهای خاصه و سایر عبادات در آن با نیتی خالص و بدون چشم داشتی، خشنودی ویژه خداوند را به دنبال دارد تا بدان جای که خواسته تمامی فرشتگان گرد آمده از آسمان‌ها و زمین بر کعبه و اطراف آن در این ماه عزیز را که طلب عفو و بخشش از عبادت کنندگان رجب را مسألت دارند به یکباره اجابت می‌کند و می‌فرماید که «از تمامی آن‌ها در گذشتم».

هفتمین ماه سال هجری قمری از حرمت و قداست بی مانندی برخوردار است. در هنگامه محشر ندایی بلند اهالی رجب را فرا می‌خواند (این الرجبیون)، و کسانی که این ماه خدا را درک کرده‌اند و گرامی داشته‌اند، شادمان و هروله کنان به سوی صاحب ندا می‌شتابند؛ و چه سعادتمندند آنانی که در آن وادی اسف و افسوس در زمره اهالی رجب شمرده خواهند شد.

چرخش قمری اکنون فصل ویژه عبادت و بندگی را برایمان به ارمغان آورده و فردا اولین روز این فصل است. فصلی که آغازش «رجب» است و امتدادش با گذر از «شعبان» به «رمضان» رسیده و با «فطر» آن پیوند می‌خورد. به امید پیوستن و همراه شدن با کاروان رجبیون، بعد از هر فریضه مفاتیح می گشاییم و می‌خوانیم «یا من ارجوه لکل خیر و امن سخطه عند کل شر یا من یعطی الکثیر بالقلیل یا من...» و بسیار می گوییم «استغفرالله و اسئله التوبه»


سایت حوزه




تاریخ : دوشنبه 92/2/30 | 2:22 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

کودک کوچکی که 12 یورو برای ورود به نمایشگاه باربی می پردازد آموزش می بیند که میان کار به عنوان مدل لباس یا ستاره خوانندگی پاپ یکی را انتخاب کند.
به نقل از عصر ایران ، صدهها نفر از زنان و مردان جوان در مرکز برلین علیه تبلیغ عروسک باربی و برگزاری نمایشگاهی از این عروسک در آلمان تظاهرات کردند.
شبکه الجزیره، برای نخستین بار در اروپا برلین میزبان نمایشگاهی از عروسک های باربی با عنوان "خانه رویایی باربی" است.


معترضین می گویند این نمایشگاه با تبلیغ الگوی باربی، تاثیرات منفی را متوجه دختران کوچک می کند که می توان به افسردگی و لاغریی مفرط اشاره کرد.


این تجمع اعتراض آمیز به دعوت کمپین فیس بوکی "خانه رویایی باربی را اشغال کنید" و با الهام گیری از "جنبش اشغال وال استریت " در آمریکا برگزار شد.


عروسک باربی


این نمایشگاه در مساحت 2500 متر مربع برپا شده و تا پایان ماه آگوست ادامه خواهد داشت و بعد از این برای نمایش به دیگر شهرهای اروپا نیز برده می شود.


در این نمایشگاه، 140 نوع از این عروسک مشهور به همراه تعداد زیادی از لباس ها، وسایل و وسایل آرایشی این عروسک وجود دارد.


مجموعه " اشغال خانه رویایی باربی " در فیس بوک تاکنون مورد تایید دو هزار نفر قرار گرفته و شعار آن " خشونت بنفش علیه برنامه های تلویزیونی که دختران را به الگو گیری از باربی دعوت می کنند"؛ است.


این معترضان، تابلو نوشته هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود:" نه به باربی" و "باربی کودک من نیست" .


آنها همچنین به نقش این عروسک معروف در گسترش و تبلیغ شیوه های خیالی زیبایی و زنانگی میان نسل های متعدد دختران و گسترش بیماری افسردگی لاغری اعتراض دارند.



عروسک باربی

"فرانسیسکا زیدلک" از فعالان معترض به عروسک باربی گفت: من مخالف بازی کردن کودکان با عروسک ها نیستم اما والدین را به جستجو برای یافتن اسباب بازی فرامی خوانیم که شناخت کودکان را افزایش بدهد. باربی وسیله مهمی برای صنایع زیباسازی در جهان است که سالانه درآمد 118 میلیارد یورویی دارند.


او افزود: کودک کوچکی که 12 یورو برای ورود به نمایشگاه باربی می پردازد آموزش می بیند که میان کار به عنوان مدل لباس یا ستاره خوانندگی پاپ یکی را انتخاب کند.


"استیویی اشمیدیل" یکی از موسسان کمپین فیس بوکی "اشغال خانه رویایی باربی" نیز گفت: آگهی های تبلیغاتی زنان به عنوان یک کالای جنسی باعث شده که در مخالفت با نمایشگاه باربی فعالیت کنم.


او قبل از این هم به برنامه نمایش "لباس های آینده آلمان" هم اعتراض کرده بود زیرا این فعالیت باعث بی ثباتی سیستم غذای دختران و سوق دادن آنها به افراط در لاغری می شود.

عروسک باربی

 

عروسک باربی


وی افزود: تحقیق دانشگاه سویسکس بریتانیا نشان می دهد هر دختری که عروسک باربی دارد دارای استعداد بیشتری برای بیماری افسردگی لاغری می شود.


معتر ضان می گویند که عروسک باربی تمامی ویژگی های زنانگی دختران را به سود زیبایی هزینه می کند این در حالی که است که باربی تنها ساخته دستگاه های کامپیوتری است ولی هم اکنون دختران از کوچکی تلاش می کنند خود را شبیه باربی کنند.


باربی عروسکی با بدن کشیده و بسیار لاغر اندام است که در سال 1959 توسط شرکت ماتل در نیویورک ساخته شد و هم اکنون در 40 کشور جهان توزیع می شود.


نمایشگاه باربی در برلین

عروسک باربی

عروسک باربی

 

 

 

کاش در ایران هم مسئولین کاری انجام دهند تا ریشه ی بدحجابی تدریجی از همان ابتدای کودکی از اذهان رخت بر بندد




تاریخ : دوشنبه 92/2/30 | 1:55 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 

توصیه می شود آنان که روز ها به غیبت می پردازند بخوانند.

شگفت انگیز ترین داستان غیبت

به گزارش نیک صالحی به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ انس بن مالک مى‌گوید: روزى رسول خدا صلى الله علیه و آله امر به روزه فرمود و دستور داد کسى بدون اجازه من افطار نکند .

مردم روزه گرفتند، چون غروب شد هر روزه‌دارى براى اجازه افطار به محضر آن جناب آمد و آن حضرت اجازه افطار داد .
در آن وقت مردى آمد و عرضه داشت دو دختر دارم که تاکنون افطار نکرده‌اند و از آمدن به محضر شما حیا مى‌کنند اجازه دهید هر دو افطار نمایند. حضرت جواب نداد. آن مرد گفته‌اش را تکرار کرد، حضرت پاسخ نگفت، چون بار سوم گفتارش را تکرار کرد حضرت فرمود: آنها که روزه نبودند، چگونه روزه بودند در حالی که گوشت مردم را خورده‌اند، به خانه برو و به هر دو بگو قی (استفراغ) کنند، آن مرد به خانه رفت و دستور قی کردن داد، آن دو قی کردند در حالی که از دهان هر یک قطعه‌اى خون لخته شده بیرون آمد، آن مرد در حال تعجب به محضر رسول خدا صلى الله علیه و آله آمد و داستان را گفت، حضرت فرمود به آن کسى که جانم در دست اوست اگر این گناه غیبت بر آنان باقى مانده بود اهل آتش بودند!




تاریخ : دوشنبه 92/2/30 | 1:47 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()



می خواست برگرده جبهه بهش گفتم:
پسرم! تو به اندازه ی سنّت خدمت کردی بذار اونایی برن جبهه که نرفته اند
چیزی نگفت و ساکت یه گوشه نشست…
… وقت نماز که شد ، جانمازم رو انداختم که نماز بخونم دیدم اومد و جانمازم رو جمع کرد...
خواستم بهش اعتراض کنم که گفت:
این همه بی نماز هست! اجازه بدید کمی هم بی نمازا ، نماز بخونند
دیگه حرفی برا گفتن نداشتم خیلی زیبا ، بجا و سنجیده جواب حرف بی منطقی من رو داد.



تاریخ : یکشنبه 92/2/29 | 5:49 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

پایگاه اینترنتی حامیان ولایت سیّد علی

کشورم ... ایران همیشه جاوید تو هدیه شهدا به من و تمام هــموطنانم هستی ما جوانان ایرانی با هر پوشش و هر نوع تیپی تو را دوست داریم زیرا حب وطن نصفی از ایـمان است وطن مانند مادر دوم انسان است تو ای ایران بی نظیر با انتــخاب آگاهانه ما همیشه مانند نگــینی بر قاره آسیا خواهی درخشید حتی برای سربلندیت از تمام وجود خود خواهم گذشت بدون ذره ای شک تمام دنیا با تحریم اقتصادی صبر ما را مورد محک قرار داد من با یک بند انگشت پای صندوق های رای آمریکا و اسرائیل را نشانه میروم کشورم قدرت انتخاب آگاهانه من پاسداری از حریم توست و مانند دلقکی مسخره خواهند گشت مانند قبل ...

پایگاه اینترنتی حامیان ولایت سیّد علی

 




تاریخ : یکشنبه 92/2/29 | 5:45 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

پایگاه اینترنتی حامیان ولایت سیّد علی


به فکر نمازت باش مثل شارژ موبایلت!
با صدای اذان بلند شو مثل صدای موبایلت!
از انگشات واسه اذکار استفاده کن مثل صفحه کلید موبایلت!
قرآن رو همیشه بخون مثل پیامهای موبایلت
خدایی ما کجاییم ... کجا؟؟؟؟؟!!!!!!




تاریخ : یکشنبه 92/2/29 | 5:44 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)اونها همیشه ناظر ما هستند (45 عکس)




تاریخ : جمعه 92/2/27 | 12:7 صبح | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

یأس و نومیدی از رحمت و مغفرت الهی از بزرگترین گناهان است؛ زیرا آنچه سبب یأس از رحمت و مغفرت پرودگار عالم می شود، ضعف اعتقاد به قدرت و کرم و رحمت بی پایان اوست و قرآن مجید آن را از صفات کفار قرارداده است و می فرماید:(وَ لا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْکافِرُونَ، و از رحمت خدا مأیوس نشوید؛ که تنها گروه کافران، از رحمت خدا مأیوس می‏شوند!)[i]
هر شخصی که مرتکب گناهی می شود تا وقتی مأیوس نباشد در صدد توبه بر آمده و با استغفار آمرزیده می­شود ولی شخص مأیوس آمرزیده شدنی نیست زیرا امیدی به آمرزش و مغفرت الهی ندارد تا توبه نماید.
خداوند تبارک و تعالی خودش را در قرآن به قبول کننده توبه توصیف می­فرماید:(وَ هُوَ الَّذی یَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ یَعْفُوا عَنِ السَّیِّئاتِ وَ یَعْلَمُ ما تَفْعَلُونَ، او کسی است که توبه را از بندگانش می‏پذیرد و بدیها را می‏بخشد، و آنچه را انجام می‏دهید می‏داند.)[ii]
و اسماء شریفه تواب، غفار، غفور، غافرالذنب، قابل التوب را از اسماء خود قرار داده است و به طور عموم گناهکاران را به سوی خود دعوت فرموده و آنها را امر به توبه کرده و برای علاج یأس در این مورد تامل در مفاد این آیه شریفه کافی است که فرمود: (قُلْ یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلی‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ، بگو: ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است)[iii]
در این آیه شریفه چند نکته ظریف وجود دارد که بسیار قابل توجه می­باشد:
خداوند فرمود: (یا عِبادِیَ) که متضمن لطف خطاب است و نفرمود ( یا ایها العصاة) ای گناهکاران، فرمود (أَسْرَفُوا) که مشتمل بر رفق در خطاب است و نفرمود (اخطئوا)
فرمود (لا تَقْنَطُوا) که صریحاً دلالت بر نهی از نومیدی و حرام بودن یأس از آمرزش دارد.
جمله قبل را به جمله (إِنَّ اللّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ) مؤکد فرمود که عمومیت داده آمرزش خود را به تمام گناهان فرمود (جَمیعًا) یعنی همه گناهان و آن را مخصوص به بعضی نکرد و موکد فرموده آن را به جمله (إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ) که خدا بخشاینده و مهربان است.
پس بنابراین تمامی گناهان قابل بخشش بوده و نبایستی از درگاه حضرت حق ناامید گشت؛ اما آن چه مهم است توفیق توبه و عمل به شرایط آن از جمله ندامت و پشیمانی از گناه و عزم و تصمیم جدی بر ترک گناه و عدم بازگشت و ارتکاب مجدد آن واین که اگر گناهی را که مرتکب شده از حق الناس است بر ای توبه بایستی رضایت آن شخص را تحصیل نماید و اگر از حق الله است، از ارتکاب آن خودداری نماید و چنانچه اعمالی را ترک نموده که قضا و یا کفاره دارد، آنها را جبران نموده و …
در خاتمه توجه شما را به حدیثی در این زمینه جلب می نمائیم:
(جابر نقل می­کند که زنی خدمت رسول خدا(ص) آمد، عرض کرد: زنی بچه خود را به دست خود کشته، آیا برای او توبه است؟ فرمود قسم به خدائی که جان محمد (ص) در قبضه قدرت اوست، اگر آن زن هفتاد پیغمبر را کشته باشد و پشیمان شود و توبه نماید و خدای تعالی صدق او را بداند که دیگر به هیچ گناهی رجوع نمی­نماید توبه­اش را قبول می­فرماید و گناهانش را عفو می­کند به درستی که توبه کننده از گناه مثل کسی است که گناه نکرده است.
)[iv]
[i]- سوره یوسف آیه 87 .
[ii]-سوره شورا آیه 25?
[iii]-سوره زمر آیه 53?
[iv]-لئالی الاخبار باب 3 صفحه




تاریخ : پنج شنبه 92/2/26 | 7:20 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()


عکاسی هم زمان از داخل و خارج آب+عکس

 

 عکاسی هم زمان از داخل و خارج آب+عکس

 

عکاسی هم زمان از داخل و خارج آب+عکس

 




تاریخ : پنج شنبه 92/2/26 | 3:21 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By SlideTheme :.