سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باغ اکبریه شامل چند قسمت است که قدیمی‎ترین آن عمارت دو طبقه ی حشمت الملک در منتهی الیه شرقی این باغ می باشد.

عمارت و باغ اکبریه، یکی از بناهای تاریخی شهر بیرجند است.باغ اکبریه در دوره قاجاریه و توسط شوکت الملک در دو طبقه ساخته شده‌است. این باغ در انتهای خیابان معلم در روستای اکبریه که از توابع استان خراسان جنوبی می باشد، واقع شده است. باغ اکبریه با گسترش شهری بیرجند اکنون در داخل شهر قرار گرفته است این باغ در نشست سی و پنجم یونسکو در سال 2011 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.  باغ اکبریه در 20 خردادماه سال 1378 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

 عمارت و باغ اکبریه بیرجند

عمارت و باغ اکبریه، یکی از بناهای تاریخی شهر بیرجند است

 باغ اکبریه شامل چند قسمت است که قدیمی‎ترین آن عمارت دو طبقه ی حشمت الملک در منتهی الیه شرقی این باغ می باشد. دو بخش دیگر عبارتند از طبقه همکف که دارای دو دالان و راهرو نسبتا طویل است و ارتباط میان سه بخش مهم مجموعه، یعنی باغ اصلی، باغ جنوبی و اصطبل را برقرار می‎کند و عمارت مرکزی با عملکرد تشریفات و پذیرایی از مهمانان که تقریبا به عنوان هسته? مرکزی باغ به حساب می‎ آید و از تزیینات و چشم‎انداز بسیار عالی برخوردار است.

 عمارت و باغ اکبریه بیرجند

 باغ اکبریه در دوره قاجاریه و توسط شوکت الملک در دو طبقه ساخته شده‌است

 این کوشک در دو طبقه ساخته شده است و دارای تزیینات منبت، مشبک و نیز ارسی با شیشه‎های رنگی، تزیینات گچی با طرحهای اسلیمی و هندسی می‎باشد. وجود درختان بلند قامت کاج در دو طرف خیابان و نیز خیابان های منتهی به خیابان اصلی عمارت مرکزی بر زیبایی و طراوات باغ و نمای آن افزوده است. باغ جنوبی واقع در جبهه جنوبی و کوچکتر از باغ شمالی است. این باغ بوسیله فضاهایی چون فضاهای خدماتی، عمارت مرکزی و دیواره غربی اصطبل احاطه شده است. یکی از عناصر مهم، استخر نسبتا بزرگ با طرح مربع است که بخش عمده فضای باغ را به خود اختصاص داده است. استخر در وسط دارای سکویی مربع شکل است. باغ اکبریه که در خیابان معلم بیرجند واقع شده است، هم اکنون در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

 عمارت و باغ اکبریه بیرجند

باغ اکبریه در سال 2011 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید

 کاربری کنونی عمارت و باغ اکبریه

هم اکنون بخش‌های مختلف باغ و عمارت اکبریه مورد استفادة ادارة کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی است. بخش احداث شده در اوایل دوره قاجار، به عنوان کتابخانه فعال است. از بخش مرکزی که در دوره قاجار احداث شده به عنوان موزة باستان‌شناسی و مردم‌شناسی استفاده می‌شود. بخش ساخته شده در دوره پهلوی کاربری اداری دارد و بالاخره دیگر بخش‌ها به سفره‌خانه و چایخانه سنتی اختصاص یافته‌است.  در موزه حیات وحش این مجموعه، نمونه‌های شاخص، کمیاب و نادری از پوشش جانوری منطقه جنوب خراسان به ویژه شهرستان بیرجند به معرض نمایش گذاشته شده است و کمیاب ترین گونه‌های پرندگان جنوب خراسان در این مجموعه قرار گرفته اند همچنین در موزه باستان‌شناسی و مردم شناسی باغ اکبریه که در طبقه همکف واقع شده است، بخشی از معیشت، آداب و رسوم، مشاغل و حرفه منطقه جنوب خراسانبه نمایش گذاشته شده است. 

 عمارت و باغ اکبریه بیرجند

 باغ اکبریه شامل چند قسمت است که قدیمی‎ترین آن عمارت دو طبقه ی حشمت الملک می باشد

    عمارت و باغ اکبریه بیرجند

هم اکنون بخش‌های مختلف باغ و عمارت اکبریه مورد استفادة ادارة کل میراث فرهنگی است

    عمارت و باغ اکبریه بیرجند

 باغ اکبریه در 20 خردادماه سال 1378 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است

 عمارت و باغ اکبریه بیرجند

 باغ اکبریه با گسترش شهری بیرجند اکنون در داخل شهر قرار گرفته است

 عمارت و باغ اکبریه بیرجند

عمارت مرکزی باغ اکبریه از تزیینات و چشم‎انداز بسیار عالی برخوردار است

   عمارت و باغ اکبریه بیرجند

ساخت این مجموعه از اوایل دورة قاجار تا اواخر آن دوره و در چند مرحله انجام شده‌است

  عمارت و باغ اکبریه بیرجند

تبیان




تاریخ : یکشنبه 94/3/31 | 1:44 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

در مورد مقوله حجاب که یکی از حساسیت‌های جامعه نیز هست، رهبر معظم انقلاب با بیانی زیبا همین موضوع را تبیین می کنند و در عین تواضع می فرمایند:

«مدارا کنید، ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد (خب) داشته باشد. بعضى از همین‌هایى که در استقبالِ امروز(تشییع شهدای غواص) بودند، در عرف معمولى به آن‌ها می‌گویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می‌ریزد.

حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟

نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمان‌هاست. او یک نقصى دارد، مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت.»

با این اوصاف به نظر می‌رسد همانطور که باطن امر به معروف ونهی از منکر حق است و زیبا، بایستی رنگ ظاهر آن نیز با باطن آن همخوان باشد.

 البته خوش رویی و رفتار حسنه از صفات مومن است و در مساله امر به معروف نیز حساسیت این مساله صد چندان می‌شود. و صد البته شکی نیست که رفتار حسنه و اخلاق پسندیده خود بزرگترین معروف‌هاست و تاثیر آن هزار برابر بیشتر.

اینکه آمر به معروف چنان رفتار کند که در اجرای امر به معروف دچار منکر اخلاقی (بدرفتاری) و رنجش خاطر دیگران و متعاقب آن تشدید دیدگاه منفی فرد نسبت به دین نشود، مساله‌ای مهم است که مورد اشاره بزرگان دین بوده و هست.

به هر حال جامعه‌ای که خود بتواند خود را اصلاح‌ کند و نگاهی اصلاح‌گرانه خصوصا در حیطه اخلاقی داشته باشد‌، قطعا جامعه رو به پیشرفتی است و افراد می‌تواند به خوبی هم در جهت رشد مادی و روحی خود در آن زندگی کنند.

امر به معروف و نهی از منکر




تاریخ : جمعه 94/3/29 | 9:29 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 

این  کلیپ را از دست ندید

http://www.aparat.com/v/x5nRO




تاریخ : دوشنبه 94/3/25 | 7:57 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

امام سجاد علیه السلام در حدیثی می فرمایند:

مَنْ قَنَعَ بِما قَسَّمَ اللّه‏ُ لَهُ فَهُوَ مِنْ اَغْنَى الناس؛

 

هر کس به تقسیم الهى قانع باشد از بى ‏نیازترین مردم است.

 




تاریخ : چهارشنبه 94/3/20 | 12:35 صبح | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

یکی از کانالها یه برنامه مستند حیات وحش رو پخش میکرد.

نشون میداد یه گروه محقق یه سری لاشه مرغ رو داخل یه توری گذاشته بودن و چند گودال به فاصله های 10-20 متر از هم حفر کرده بودن!

بعد از مدتی یه روباه اومد و کمی بو کشید و یه مقدار این لاشه مرغا رو جابجا کرد و رفت؛ کارشناس تیم رو به دوربین کرد و گفت این الان میره و بقیه گله و دوستاش رو میاره؛ و با استفاده از یه ربات جرثقیل توری رو جابجا کردن و اوردن تو گودال دوم و استتارش کردن و با یه مایعی که اسپری کردن اثر بو رو از مسیر از بین بردن!


 

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: دروغ - روباه - انسان - مکر و حیله گری -- کرامت اخلاقی -صداقت - ح

تاریخ : پنج شنبه 94/3/14 | 4:37 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) نقل شده که فرمودند:

شیعیان ما به اندازه ی آب خوردنی ما را نمی خواهند، اگر بخواهند دعا می کنند و فرج ما می رسد. 

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 94/3/12 | 9:56 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

جام نیوز و روزنامه رای الیوم : شبکه های خبری کلیپی از یک نوزاد روسی را منتشر کرده اند که روی بدن او هر جمعه آیات قرآنی نقش می بندد و این آیات به طور کاملا واضح قابل خواندن است.

بر پایه این گزارش؛ این نوزاد به نام "علی یعقوب" می بایشدئو در داغستان زندگی می کند. آیات و احادیثی که به بدن او نقش می بندد شبیه خالکوبی می باشد.

 

ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 94/2/28 | 2:33 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 

پیامبر گرامى اسلام به اصحابش فرمود: «به زودى گروهى بعد از شما مىآیند که یک نفر از آنان اجر پنجاه نفر از شما (صحابه) را دارد»

در روایت است که دین دارى در آخر الزمان،مثل گرفتن آتش در دست است، چرا دین دارى در این زمان، سختتر از زمانهاى دیگر است؟ اصولاً در عصر نزدیک به ظهور، مردم از دین فاصله مىگیرند یا این که به طرف دین بیشتر مى آینداین سؤالی است که بسیاری از کسانی که علاقه‌مند به مباحث مهدویت هستند، می‌پرسند،اما پاسخ به این سولات را می توانید در ادامه مطلب مطالعه بفرمائید.

در ابتدا با استفاده از برخى روایات، تصویرى از وضعیت دینى در آخرالزمان ارائه مى شود:

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: اسلام - پیامبر گرامى اسلام - آخر الزمان - مهدویت - روایات - مساج

تاریخ : چهارشنبه 94/2/16 | 7:21 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

جمعی از مداحان روز پنجشنبه با رهبر انقلاب دیدار کردند.

ایشان در این دیدار در خصوص مذاکرات هسته ای تاکید کردند:

 

– میپرسند چرا فلانی (رهبری) درباره هسته ای موضع نگرفته/ جایی برای موضع گیری وجود نداشته/ مسئولین میگویند هنوز کاری انجام نشده و چیز الزام آوری نیست/ نه موافقم نه مخالف.
.
– همه چیز در جزئیات است، ممکن است طرف بدعهد مقابل بخواهد در جزئیات،کشور ما را محصور کند/ اینکه حالا به بنده و دیگران تبریک میگویند بی معنی است/ آنچه تاکنون انجام شده نه اصل توافق و محتوای آن را تضمین میکند،نه حتی اینکه مذاکرات تا به آخر برسد.
.
– من هیچوقت به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم/ با اینکه خوشبین نبودم با این مذاکرات موردی موافقت کردم و از مذاکره کنندگان حمایت کردم و میکنم/ با توافقی که منافع و عزت ملت را حفظ کند موافقیم/ اما توافق نکردن شرف دارد به توافقی که منافع و عزت ملت از بین برود.



برچسب‌ها: رهبر انقلاب- امام خامنه ای-توافق هسته ای -لوزان-واکنش رهبری-شرف و عزت ملت ایران

تاریخ : پنج شنبه 94/1/20 | 2:40 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

قرآن کریم:

إنّا أعطَیناکَ الکَوثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَر
همانا ما کوثر را به تو عطا کردیم پس برای پروردگارت نماز بخوان و قربانی کن
 
امشب، آسمان مکه آذین بند قدوم دختر خورشید است و کعبه و زمزم و صفا، سرود خوان آمدن کوثر جاری رسول خدایند.
میلاد زهره زهرا، طاهره مطهره، کوثر رسول،
 حضرت زهرای بتول بر همه مسلمانان جهان مبارک باد.
 



تاریخ : چهارشنبه 94/1/19 | 7:48 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By SlideTheme :.