سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میلاد امام مجتبی (ع) آمده است

 

او آمده تا نور به شب ها بخشد            روح شرف و عشق به دنیا بخشد

او آمده تا باور وایمان و صفا                   همراه دو صد عاطفه برما بخشد

 

او آمده از صلح و محبت بی شک                      جانی ز ولا برتن تنها بخشد

آن سید خوبان و بهشت آمده تا                   برمهر و وفا ارزش و معنا بخشد

   

او آمده با نام حسن در حسنش                  شوری به سرا پرده مولا بخشد

او رود زلالی ست که درفصل عطش          جود و کرم خویش به دریا بخشد

  

از لطف ، کریم اهل بیت عصمت                        ما را زکرم خدا به فردا بخشد

میلاد امام مجتبی (ع) آمده است                  شادی به حریم دل ما آمده است

 




تاریخ : دوشنبه 92/4/31 | 11:32 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
 

جنگل ها یکی از زیباترین نقاط روی زمین هستند و باعث ارامش روان انسان می شوند. درختان هر کجا که رشد کنند باعث دگرگونی آن نقطه خواهند شد و این مسئله حتی در عمیق ترین چاله ها نیز به چشم می خورد. "گولوندریناس" نام چاله ای در مکزیک است که 330 مترعمق دارد و با اینکه ارتفاعش نسبت به سطح زمین بسیار زیاد است اما محلی برای زندگی پرندگان مختلف شده است زیرا این چاله جنگلی پنهان را در دل خود نگه میدارد.

 
دهانه این چاه نزدیک به 100 متر است و به گفته غارنوردان تنها افراد حرفه ای قادر به رفتن تا انتهای آن هستند چرا که حالتی خاص برای رفتن تا انتهای آن نیاز است و کمتر کسی می تواند ان را اجرا کند. با این حال نکته جالب درمورد این چاله عمق آن نیست بلکه جنگلی سر سبز با پرندگان بسیار است که درون آن وجود دارد. این جنگل به عنوان عمیق ترین جنگل دنیا شناخته میشود و گونه درخت های آن ساده و همیشه سبز هستند. این جنگل به قدری زیباست که سالانه گردشگران فراوانی را به خود جذب می کند ولی تنها تعداد کمی میتوانند به درون ان رفته و زیبایی هایش را از نزدیک ببینند. در این چاه به غیر از جنگل تپه های آهکی غول پیکر و کم نظیر نیز دیده میشود
 
                                                                                                   

ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 92/4/31 | 3:34 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

رضایت به گناهِ گنهکار و خاموشی در برابر گناه نیز از عوامل زمینه ساز اجتماعی گناه است و نقش به سزایی در پیدایش و استمرار گناه دارد.

خداوند به یهودیان زمان پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم که به پیامبر کُشی اجدادشان راضی بودند می فرماید، «شما قاتل هستید!» چنانکه این مطلب در آیه 183 آل عمران آمده است.

امام صادق علیه السّلام آنان را که در عصر ایشان به قتل امام حسین علیه السّلام در کربلا خشنود بودند قاتل معرفی کرد و با استناد به آیه مذکور فرمود: رضایت به قتل، انسان را در صف قاتلین قرار می دهد.1

در جریان کشتن ناقه ی صالح با اینکه قاتل یک نفر بود خداوند همه قوم ثمود را مشمول عذاب نمود و کشتن ناقه را به همه ی آنها نسبت داده و فرمود: «فَعَقَروها»2

امیرمؤمنان علی علیه السّلام در تبیین این موضوع می فرماید:
«ناقه ی صالح را یک نفر از پای درآورد اما خداوند همه ی آن قوم را مجازات کرد چرا که همه به آن راضی بودند.»

امیرمؤمنان علی علیه السّلام فرمودند:
«آنکس که به کار جمعیتی راضی باشد همچون کسی است که در کار آن قوم دخالت و شرکت دارد و آنکس که در کار باطل دخالت دارد و گناه می کند: یکی گناه عمل و یکی گناه رضایت به گناه.»3

رسول اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند:
«هرگاه گناهی در زمین پدیدار شود آنکس که در کنار گناه ناظر و حاضر است ولی از آن متنفر می باشد مانند کسی است که از آن گناه غایب است. و کسی که از گناه غایب (و دور) است ولی به آن خشنود و راضی است مانند کسی است که در انجام آن گناه حاضر و شریک است.»4

در بعضی از زیارتنامه ها از جمله در زیارت اربعین می خوانیم:
«خدا لعنت کند امتی را که جریان قتل تو را شنید و به آن راضی شد.»

منبع:
1. وسائل الشیعه، ج11، ص412 و 509.
2. سوره هود، آیه 65؛ سوره شعراء، آیه 157؛ سوره شمس، آیه 14.
3. نهج البلاغه، حکمت 154، وسائل الشیعه، ج11، ص411.
4. نهج الفصاحه، حدیث 223؛ وسائل الشیعه، ج11، ص410.
5. گناه شناسی، ص116، 117.




تاریخ : دوشنبه 92/4/31 | 3:4 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

در مراسمی در نمایشگاه قرآن کریم سفره عقد قرآنی «نور» توسط گروه دانشجویی «حَیّ» رونمایی شد.

به گزارش پرشین وی به نقل از فارس ، سفره عقد قرآنی «نور» که توسط گروه دانشجویی «حَیّ» طراحی و ساخته شده است، شب گذشته طی مراسمی در نمایشگاه قرآن کریم با حضور «طاهره همیز» کارشناس علوم تربیتی و خانواده رونمایی شد.


سفره عقد قرآنی «نور» +عکس

این سفره عقد با هزینه‌‌ای کم و به دور از نماد‌های غیر اسلامی مانند مجسمه که اسلام آن را نفی کرده است طراحی شده است، همچنین در آن نماد‌هایی از قرآن و «اهل‌بیت(ع)» وجود دارد و در وسط آن نام‌های مبارک «علی(ع)» و «فاطمه(س)» به چشم می‌خورد.

در این مراسم «طاهره همیز» طی سخنانی با اشاره به اینکه دین اسلام همواره مخالف مجسمه است، گفت: مجسمه نمادی از بت‌پرستی است و دین اسلام همواره با آن مخالفت کرده است اما متأسفانه امروزه مردم به سوی این‌گونه چیز‌ها گرایش پیدا کرده و شاید در همه منازل مجسمه دیده شود، در حالی که در دین ما آمده در اتاقی که در آن مجسمه است نمی‌توان نماز خواند.

همیز با تقدیر از طراحان این سفره عقد گفت: یکی از برنامه‌های دین مبین اسلام این است که مجسمه از سبک زندگی مردم خارج شود و در چنین شرایطی اعضای گروه «حَیّ» اقدام به طراحی این سفره عقد زیبا کرده‌اند که در آن نماد‌های اسلامی به چشم می‌خورد.

این کارشناس امور خانواده درباره خصوصیات سفره عقد نور اظهار داشت: این سفره عقد یک نماد کاملاً اسلامی است که با ذوق هنری طراحی شده و با نور‌پردازی زیبا و به دور از تجملات عرضه می‌شود، همچنین در این سفره عقد اسمای «معصومان(ع)» به چشم می‌خورد که با هزینه‌ای بسیار کم طراحی و ساخته شده است.


سفره عقد قرآنی «نور» +عکس

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم سه نوع خانه و زندگی برای مردم معرفی کرده است اظهار داشت: در قرآن کریم خانه و زندگی انسان‌ها به سه دسته تقسیم شده که یکی «بیت‌الله»، یکی «بیت عنکبوت» و دیگری خانه‌ای است که اعضای آن خود آن را ویران می‌کنند.




تاریخ : جمعه 92/4/28 | 7:24 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
دریاچه بلو در جزیره ساوت نیوزیلند عنوان شفاف ترین دریاچه جهان را از آن خود کرده است.
به گزارش ایسنا، شنا کردن در یکی از زیباترین مناظر طبیعی با آب بسیار زلال و شفاف امکانپذیر نیست، اما «کلاوس تیمان» عکاس طبیعت این شانس را پیدا کرد که با سفر به این نیوزیلند، از دریاچه بلو (Blue Lake) عکسبرداری کند.
پس از اخذ مجوزهای لازم از سوی دولت و بومیان مائوری که این دریاچه را بعنوان یک مکان مقدس می دانند، سفر به دل زلا ل ترین آب جهان انجام شد.
 
«تیمان» تأکید می کند: سفر به دریاچه بلو یک تجربه بصری فوق العاده بود و هرگز آبی تا این حد زلال و شفاف ندیده بودم!
به گفته «رابرت مرریلس» از متخصصان هیدرولوژی موسسه ملی تحقیقات آب و اتمسفر نیوزیلند، دید در امتداد (آب) دریاچه حدود 80 متر است که آن را به روشن و شفاف ترین دریاچه جهان تبدیل کرده است؛ این دید مشابه شفافیت آب مقطر با درجه خلوص 100 درصدی و حذف تمامی ناخالصی ها است.
 
آب دریاچه بلو از دریاچه یخی دیگری به نام دریاچه کنستانس (Constance Lake) سرچشمه می گیرد؛ هر دو دریاچه در نزدیکی کوه فرانکلین در پارک ملی دریاچه نلسون در منطقه تاسمان واقع شده اند و آب آنها از ذوب یخچال تأمین می شود.
 
آب دریاچه کنستانس از طریق سنگها تصفیه و ناخالصی های آن گرفته می شود و سپس به دریاچه بلو می ریزد؛ این آب تنها 24 ساعت در دریاچه باقی مانده و پس از آن به رودخانه سرازیر می شود.
رنگهای خیره کننده این دریاچه کاملا شبیه عکس به نظر می رسند و رنگهای روشن و شفاف منعکس شده از سطح دریاچه، از داخل آب نیز بوضوح قابل مشاهده است.
 
این عکاس در قالب یک گروه غیرانتفاعی به نام Project Pressure قصد دارد مجموعه ای از تصاویر یخچال های طبیعی در مناطق مختلف جهان را تهیه کند؛ هدف از این برنامه عکسبرداری از یخچال های طبیعی بعنوان میراث بصری پیش از ناپدید شدن و بالا بردن آگاهی در خصوص خطرات تغییرات آب و هوایی عنوان شده است.
سفر به زلال‌ترین دریاچه جهان+ تصاویر
سفر به زلال‌ترین دریاچه جهان+ تصاویر
 



تاریخ : جمعه 92/4/28 | 3:59 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 

 

 برای شروع افطار می توان از خوراکی های شیرین طبیعی و آب ولرم استفاده کرد

_ با توجه به حرارت زیادی که معده در پایان روز پیدا می کند، شروع افطار با آب سرد بسیار مضر و حتی خطرناک است. در این حالت معده دچار انقباض شدید می شود که این امر ضعف معده و بروز مشکلات گوارشی را در پی دارد.

_ اگر افطار را با آب سرد شروع کنید مانند آن است که روی یک ظرف چینی داغ آب سرد بریزید. مشابه همان بلایی که سر ظرف چینی می آید بر سر معده شما نیز خواهد آمد. هم چنین به این دلیل که در ابتدای افطار کبد تمایل شدیدی به جذب غذا دارد، آب یخ مصرف شده توقف چندانی در معده نمی کند و بلافاصله وارد روده می شود که این مسئله می تواند باعث بروز رفلکس پاراسمپاتیک شدید و حتی سنکوپ و مرگ ناگهانی شود.

_ طبیعتاً به دلیل بالا بودن حرارت معده، استفاده از آب جوش یا نوشیدنی های داغ هم چندان مناسب نیست. بنابراین همچنان که در احادیث آمده است، اگر می خواهید روزه خود را با آب باز کنید باید از آب جوشیده ولرم استفاده کنید. طبق این روایات، آب ولرم اخلاطی را که در طول روز در معده جمع شده است، می شوید.




تاریخ : جمعه 92/4/28 | 3:52 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

یک مرد 40 ساله الجزایری به دلیل فلج‌شدن همسرش او را تاکنون به مدت 5 سال حمل کرده است.

انتخاب: یک مرد 40 ساله الجزایری به دلیل فلج‌شدن همسرش او را تاکنون به مدت 5 سال حمل کرده است. این مرد شبانه‌روز، خود را در خدمت همسر معلول خود قرار داده و حاضر نیست زنی دیگر بر همسر خود ترجیح دهد.


این مرد که سلیم رخروخ نام دارد در سال 1375 با این زن ازدواج کرده و حاصل زندگی مشترکشان یک فرزند است. همسر این مرد به دلیل مرگ والدینش به فاصله 20 روز از یکدیگر به بیماری فلج دچار شد و از آن روز تاکنون قادر به حرکت و تکلم نیست.

این مرد که سرایدار یک مدرسه بوده و در یک اتاق با همسر و فرزند خود زندگی خوبی را سپری می‌کرده اینک هر روز صبحانه را برای همسر خود مهیا می‌کند و وقتی برای کار بیرون می‌رود خود را موظف می‌داند که مرخضی گرفته و به خانه بازگردد تا خانه را تمیز و ناهار را برای همسر خود آماده کند. او نه تنها غذا را برای خود و همسر و فرزندش آماده می‌کند بلکه غذا را در دهان همسر بیمار خود می‌گذارد چرا که او قادر به غذا خوردن نیست.

فداکاری یک مرد واقعی !/عکس

سلیم علاوه بر این کارها، داروی همسرش را نیز باید سر وقت بدهد. او روزی دوبار به خاطر غذا و دارودادن به همسرش مرخصی می‌گیرد و دوباره به کارش باز می‌گردد. این مرد می‌گوید شبها به طور میانگین سه الی چهار بار بیدار می‌شود تا همسرش – که قادر به غلت‌زدن نیست – را این پهلو و آن پهلو می‌کند تا زخم بستر نگیرد.

او می‌گوید: در این سالها بارها متوجه شدم که همسرم درحال درد کشیدن است اما به خاطر اینکه خواب هستم و برای رعایت حالم، مرا بیدار نکرده است.

پی نوشت:1-خداوند این مرد فداکار را حفظ کند و به همسرش شفا عنایت کند (اللهم اشف کل مرضانا)

2-امثال این اعمال نیز به اندازه ی سایر عبادات یاشاید هم بیشتر نزد خداوند با ارزش است




تاریخ : پنج شنبه 92/4/27 | 12:16 صبح | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
روی پرده خانه کعبه این آیه از قران حک شده
روی پرده خانه کعبه این آیه از قران حک شده که...

روی پرده خانه کعبه این آیه از قران حک شده که
نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُــورُ الرَّحِـــیمُ
و من هنوز و تا همیشه به همین یک آیه دلخوشم ...
بندگانم را آگاه کن که من بخشنده مهربانم




تاریخ : سه شنبه 92/4/25 | 10:59 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
تهمت و بهتان به اندازه اى زشت و زننده است که حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزارى مى جوید. شیطان از رفتارهاى زشت و اعمال خلاف استقبال مى کند؛ ولى برخى از رفتارهاى ناروا آن قدر زشت و پلیدند که شیطان هم آن ها را تاءیید نمى کند. یکى از این اعمال ، نابود کردن وجهه افراد در جامعه ، و ریختن آبروى آن ها به وسیله بهتان یا نعمت است .


تهمت آثار شومى هم براى تهمت زننده و هم براى تهمت زده شده به بار مى آورد که مى توان آن ها را در دو عنوان ذیل جاى داد:


1 – پیامد تهمت بر بعد معنوى انسان
در روایتى از امام جعفر صادق (علیه السلام ) در این باره آمده است :
اذا اتهم الم? من اخاه انماث الایمان من قلبه کما ینماث الملح فى الماء(1).
آن گاه که م? من به برادر م? منش تهمت زند، ایمان در دل او ذوب مى شود؛ همان گونه که نمک در آب ذوب مى شود.
همان طور که از این روایت بر مى آید، تهمت موجب از بین رفتن ایمان م? من مى شود.
در توضیح این مطلب باید گفت که بسیارى از اعمال انسان بر ایمان او تاثیر مى گذارد. همچنین درباره این اعمال ، دو حالت “انجام ” و “ترک” وجود دارد که هر دو حالت ، در بعد ایمانى او موثر است . ترک واجبات از سویى و انجام گناهان از سوى دیگر، ایمان انسان را ضعیف مى کند. “ترک واجب”و “انجام حرام ” را مى توان دو گونه از کفر عملى به شمار آورد که “انجام حرام ” شامل “تهمت ” هم مى شود و ضعف و نابودى ایمان را در پى دارد.


2 – پیامد تهمت بر روابط انسانى
تهمت مایه نابودى حریم برادرى و روابط انسانى میان افراد جامعه بشرى است و جو عدم اعتماد و ترس از اطمینان را فراهم مى سازد:
امام جعفر صادق (علیه السلام ) فرمود:
من اتهم اخاه فى دینه فلا حرمه بینهما(2).
کسى که برادر دینى اش را متهم کند [= به او تهمت بزند]، بینشان حرمتى وجود ندارد.
دین مبین اسلام ، آبرو و حرمت م? من را بزرگ تر از کعبه و حتى قرآن دانسته است و با آگاهى از چنین ارزشى ، هیچ کس نباید به خود اجازه دهد به حریم آبروى دیگران تجاوز کند
منظور از کلمه “فى دینه ” در جمله من اتهم اخاه فى دینه چه تهمت زدن به”برادر ایمانى” باشد، به این صورت که کلمه “فى دینه”را صفتى براى کلمه “اخاه” بدانیم و چه متهم کردن او در امور دینى باشد، تفاوتى در ثمره زشت تهمت پدید نمى آید؛ چرا که دین الاهى مانند ریسمانى است که همه به آن چنگ مى زنند و در اثر توسل به آن با هم رابطه برادرى ایمانى برقرار مى کنند که این پیوند از پیوند نسبى و سببى بسیار محکم تر است . با تهمت زدن به برادر یا خواهر دینى ، این رابطه محکم قطع مى شود.
انسان عاقل و متدینى که به مبدا و معاد اعتقاد دارد، هیچ گاه به دیگرى تهمت نمى زند. حتى اگر انسانى دین نداشته باشد، سرشت انسانى اش به او اجازه این کار را نمى دهد، مگر آن که از فطرت پاک انسانى به خوى حیوانى گرویده باشد.
با بررسى این مساءله در جامعه ، مشاهده مى شود که افرادى براى رسیدن به اهدافى شیطانى مى کوشند دیگران را مورد “تهمت” و “بهتان”قرار دهند؛ ولى در نهایت امر، به ذلت و بیچارگى کشیده خواهند شد.


موضع ابلیس در برابر تهمت و بهتان
تهمت و بهتان به اندازه اى زشت و زننده است که حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزارى مى جوید. شیطان از رفتارهاى زشت و اعمال خلاف استقبال مى کند؛ ولى برخى از رفتارهاى ناروا آن قدر زشت و پلیدند که شیطان هم آن ها را تاءیید نمى کند. یکى از این اعمال ، نابود کردن وجهه افراد در جامعه ، و ریختن آبروى آن ها به وسیله بهتان یا نعمت است .
امام جعفر صادق (علیه السلام ) در این زمینه مى فرماید:
من روى على م? من روایه یرید بها شینه و هدم مروءته لیسقط من اعین الناس اخرجه الله من ولایته الى ولایه الشیطان ، فلا یقبله الشیطان (3).
اگر کسى سخنى را بر ضد م? منى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از محور دوستى خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ (ولى) شیطان هم او را نمى پذیرد.
انسان عاقل و متدینى که به مبدا و معاد اعتقاد دارد، هیچ گاه به دیگرى تهمت نمى زند. حتى اگر انسانى دین نداشته باشد، سرشت انسانى اش به او اجازه این کار را نمى دهد، مگر آن که از فطرت پاک انسانى به خوى حیوانى گرویده باشد


راه هاى درمان تهمت
پاک ساختن زبان از آفت تهمت ، با کوششى مداوم میسر خواهد بود.
درمان این بیمارى را باید با اندیشه و دقت در پیامدهاى زشت و نازیباى آن آغاز کرد؛ سپس به یادآورى مستمر آن ها پرداخت که : «فان الذکرى تنفع المومنین» (4)
یادآورى پیامدهاى تهمت ، تنفر و انزجار قلبى انسان از این رفتار زشت و پلید را در پى خواهد داشت و بدیهى است که تمام حرکات درونى و برونى انسان ، بر پایه “دوست داشتن ” و “نفرت ورزیدن” انجام مى گیرد؛ از این رو مى باید در صدد ایجاد و تقویت حالت انزجار از تهمت بر آمد تا بتوان به سوى ترک آن گام برداشت . همچنین باید به ارزش و عظمت آبروى دیگران اندیشید تا به سادگى به سمت تخریب آن گام برداشت .
دین مبین اسلام ، آبرو و حرمت م? من را بزرگ تر از کعبه و حتى قرآن (5) دانسته است و با آگاهى از چنین ارزشى ، هیچ کس نباید به خود اجازه دهد به حریم آبروى دیگران تجاوز کند. تقویت حسن ظن و حمل رفتار دیگران بر وجه نیکو، راه دیگرى براى درمان این بیمارى نابود کننده است .




تاریخ : سه شنبه 92/4/25 | 10:57 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 

برای کسانی که یک اسکرین سیور خاص که خودشان بخواهند به سلیقه خودشان درست کنند :

  یک سایت را به شما معرفی میکنم که با صدها افکت زیبا هر سلیقه ای رو پاسخگو هستش.



شما با ورود به صفحه اصلی افکت های آماده رو مشاهده میکنید که با کلیک بر روی هر یک از عکس ها میتونید تنظیمات مورد علاقتون رو روی عکس اعمال کنید.

 

با ورود به صفحه تنظیمات ابتدا مدل گوشی خود را انتخاب کرده سپس متن خودتون رو جایگزین کنید.

 

بعد از اتمام تغیرات میتونید عکس رو دانلود کنید و یا لینک اون رو داشته باشید.

 

برای رفتن به سایت بر روی عکس زیر کلیک کنید:


 

 

ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 92/4/24 | 6:47 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By SlideTheme :.