سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این چشمه‌ها در ارتفاع 1840 متری واقع شده‌، در ایران بی‌نظیر هستند و تنها در شش کشور دیگر پدیده‌ای تا حدّی شبیه باداب سورت وجود دارد. اطراف چشمه پوشیده از درختچه‌های زرشک وحشی و ارتفاعات بالاتر پوشیده از جنگل‌های سوزنی برگ است.

 سوپر استار چشمه‌های دنیا در ایران

 این باداب شامل دو چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است. چشمه ی پرآب دارای آب بسیار شور و استخری با قطر حدود 15 متر و عمق زیاد است.

سوپر استار چشمه‌های دنیا در ایران

چشمه ی دوم که در بالادست و شمال غربی این چشمه قرار دارد، ترش مزه و دارای آبی به رنگ قرمز و نارنجی است، در اطراف چشمه کمی رسوب آهن نشسته‌است.

سوپر استار چشمه‌های دنیا در ایران

جریان آب‌های رسوبی و معدنی این چشمه‌ها طی سال‌ها، در شیب پایین دست کوهستانی خود، صدها طبقه و ده‌ها حوضچه ی بسیار زیبا به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در اندازه‌های مختلف پدید آورده‌است.

سوپر استار چشمه‌های دنیا در ایران

این طبقات و حوضچه‌ها در واقع جاذبه  ی اصلی و ویژگی منحصر به فرد چشمه‌های باداب سورت است. زیبایی این طبقات و محل ویژه ی قرارگیری چشمه در دامنه ی کوهستان و چشم اندازهای اطراف به ویژه در غروب تحسین برانگیز است.

سوپر استار چشمه‌های دنیا در ایران

برای رسیدن به این چشمه دو مسیر وجود دارد،مسیر اول از تهران -سمنان- مهدیشهر -شهمیرزاد -فولاد محله - سه راه تلمادره،مسیر دوم از تهران- ساری- کیاسر - سه راه تلمادره - روستای اروست که در نهایت به روستای اروست می رسد.




تاریخ : دوشنبه 93/3/12 | 6:31 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.