سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بارها این جمله را شنیده‌ایم "هر که بامش بیش، برفش بیشتر" این جمله دارای پیام‌های فراوانی برای ماست که چگونه توشه سفر خود را ببندیم تا موقعی که می‌خواهیم حساب آن را پس دهیم کمتر وقت بگیرد.

یکی از نعمت‌هایی که خداوند به برخی از افراد داده ثروت و دارایی است که می‌تواند اسباب عذاب و گرفتاری برای انسان باشد و هر انسانی می‌تواند این ثروت و مال را در راه‌های مختلف خرج کند اما آنچه مهم است این است که خداوند روزی درباره همین دارایی‌ها از ما حساب پس می‌گیرد.

در این باره ثروت حضرت سلیمان (ع) و عاقبت آن حضرت را که یک درس بسیار زیبا و آموزنده برای همه ماست مرور می‌کنیم.

سلیمان‌بن داوود از نادر پیامبرانی است که خداوند پادشاهی مشرق و مغرب زمین را به او داد و سال‌ها بر انسان‌ها، چهارپایان، مرغان و درندگان غالب و حاکم بود و زبان همه موجودات را می‌دانست که زبان از توصیف قدرت عظیم او قاصر است.

درباره ثروت ایشان آورده‌اند که: فرشی داشت که جنیان آن را از حریر و طلا بافته بودند و هر زمان که می‌خواست به جایی برود روی آن فرش می‌نشست و هر جا و با هر سرعتی که می‌خواست، آن فرش وی را به مقصد می‌رساند. آنقدر قدرت داشت که حتی باد نیز تحت اختیار او بود و با باد سخن می‌گفت. میزی داشت از طلا که با یاقوت و جواهرات آراسته شده بود و سه هزار میز دیگر در اطراف او بودند (مخصوص علما، وزرا و بزرگان بنی‌ اسرائیل).

سلیمان (ع) صد فرسخ لشکر داشت، 25 فرسخ از جنیان، 25 فرسخ از پرندگان، 25 فرسخ از انسان و 25 فرسخ از حیوانات چهارپا. جنیان گوهرهای درخشان برایشان می‌آوردند.

در آشپزخانه‌های آن حضرت روزی 100 هزار گوسفند، 40 هزار گاو برای فقرا و مساکین و لشکریانش طبخ می‌شد ولی غذای خودش نان جو بود که آن را نیز با دست خود می‌پخت.

روزی دستور داد که کسی وارد قصر من نشود و خود عصایش را به دست گرفت و به بالاترین جای قصر رفت در حالی که به عصایش تکیه داده بود به مملکت خویش نگاه کرده و شکرگذار خداوند بود. ناگاه نظرش به جوانی خوش چهره و پاکیزه افتاد که از گوشه قصرش پیدا شد، فرمود: چه کسی به تو اجازه ورود به قصر را داده است، گفت: پروردگار تو، فرمود:‌ تو کیستی، گفت: عزرائیل، فرمود: برای چه کاری آمدید، گفت: برای قبض روح تو.

سلیمان (ع) چون هیچ وابستگی به دنیا نداشت فرمود: به آنچه ماموری، انجام بده. عزرائیل جان ایشان را در همان حالت که به عصا تکیه داده بود قبض کرد، چند روزی گذشت مردم و اطرافیان او را می‌دیدند و گمان می‌کردند که زنده است. بعضی می‌گفتند چند روز غذا نخورده و نیاشامیده، پس او پروردگار ماست.

عده‌ای می‌گفتند او جادوگر است و در دید ما سحر کرده که ما گمان کنیم ایستاده است. گروهی گفتند او پیامبر خداست و ... و خلاصه خداوند موریانه‌هایی را فرستاد که میان عصای او را بخورند تا عصا بشکند، وقتی عصا شکست و او به زمین افتاد به داخل قصر رفتند و متوجه شدند که چند روز است از دنیا رحلت کرده است.

نکته مهم داستان این است که سلیمان (ع) با این همه ثروت فریب دنیا را نخورد و دنیا را در مسیر آخرت خرج کرد اما با این حال آخرین پیامبری است که در فردای قیامت به بهشت می‌رود زیرا خاصیت دنیا در این است که در حرام آن عقاب و در حلال آن حساب است. حسابرسی طولانی اموال سلیمان سبب می‌شود که او به عنوان آخرین پیامبر و فرستاده خدا قدم به بهشت گذارد.

پس از این داستان درس می‌گیریم که نه تنها دنیا به خودی خود مذموم نیست بلکه دنیادوستی و استفاده صحیح از مخلوقات هم مذموم نیست. استفاده غیرشرعی و وابستگی و یا پرستش دنیا مورد مذمت واقع شده که از آن به دنیای ملعون و یا مظلوم تعبیر می‌شود.




تاریخ : شنبه 92/2/21 | 8:39 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
دریاچه Retba در سنگال، واقع درغرب آفریقا، برخلاف تمام دریاچه‌‌‌های دنیا، رنگی شبیه به‌رنگ توت فرنگی دارد. وقتی از بالا به این دریاچه نگاه ‌کنیم، به نظر می‌رسد که قایق‌‌‌ها روی مخلوطی از شیر و توت فرنگی شناور هستند!

رنگ صورتی این دریاچه به خاطر غلظت زیاد و بالای نمک در ترکیب با باکتری فعالی به نام Dunaliella Salina است. این باکتری‌‌‌ها در کنار نمک و با استفاده از نور خورشید، انرژی بیشتری تولید می‌کنند و چرخه صورتی رنگ آب را به وجود می‌آورند. غلظت نمک این دریاچه به حدی است که باعث شناور شدن هر شناگری در سطح آب می‌شود.

نام دریاچه Retba (آب‌‌‌های مرده) زمانی بر این دریاچه گذاشته شد که در گذشته تصور می‌شد که هیچ سازگاری با زندگی و حیات نداشته است. این دریاچه از مواد معدنی با ارزشی نیز پوشیده شده است. بسیاری از روستائیان این مواد معدنی را به همراه نمک استخراج می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

دریاچه صورتی+عکس

 


 دریاچه صورتی+عکس

 

دریاچه صورتی+عکس

 

 دریاچه صورتی+عکس




تاریخ : سه شنبه 92/2/17 | 5:50 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
صفحه ی نمایش لپ تاپ جدید ASPIRE R7 قابلیت حرکت و تنظیم با زاویه دید کاربر را دارد.


به تازگی شرکت ایسر محصول جدید خود با نام ASPIRE R7 را رونمایی کرده که یک لپ تاپ همه کاره می باشد.این محصول با ویژگی های منحصر بفردی که دارد می تواند پاسخ گوی اکثر نیاز های کاربران رایانه های قابل حمل باشد.


این لپ تاپ با یک پردازشگر Core i5 و حافظه ی RAM دوازده گیگابایتی می کند.حافظه ی های داخلی آن نیز از دو نوع SSD و هارد دیسک های معمولی هستند که به ترتیب دارای ظرفیت های بالای 250 گیگابایت و یک ترابایت هستند.این لپ تاپ از درگاه USB نسخه سه و شبکه های Wi-Fi و بلوتوث پشتیبانی می کند.


البته ویژگی مهم ASPIRE R7 صفحه ی نمایش 15.6 اینچی آن می باشد که علاوه بر قابلیت لمسی بودن می توان به راحتی آن را چرخاند.زاویه دید این صفحه ی نمایش فول اچ دی نیز 178 درجه می باشد که در نوع خود کم نظیر است. ASPIRE R7 با قیمت 900 پوند به فروش خواهد رسید.

 صفحه نمایش لپ تاپ خود را از جا در آورید+عکس

 

 صفحه نمایش لپ تاپ خود را از جا در آورید+عکس




تاریخ : سه شنبه 92/2/17 | 5:47 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

بعد از حادثه یازدهم سپتامبر که منجر به فروریختن برج های دو قلوی معروف آمریکا شد یک شرکت از بازماندگان شرکت های دیگری که افرادش از این حادثه جان سالم به در برده بودند خواست تا از فضای در دسترس شرکت آنها استفاده کنند
در صبح روز ملاقات مدیر واحد امنیت داستان زنده ماندن این افراد را برای بقیه نقل کرد و همه این داستان ها در یک چیز مشترک بودند و آن اتفاقات کوچک بود
...
مدیر شرکت آن روز نتوانست به برج برسد چرا که روز اول کودکستان پسرش بود
و باید شخصا در کودکستان حضور می یافت

همکار دیگر زنده ماند چون نوبت او بود که برای بقیه شیرینی دونات بخرد

یکی از خانم ها دیرش شد چون ساعت زنگدارش سر وقت زنگ نزد

یکی دیگر نتوانست به اتوبوس برسد

یکی دیگر غذا روی لباسش ریخته بود و به خاطر تعویض لباسش تاخیر کرد

اتومبیل یکی دیگر روشن نشده بود

یکی دیگر درست موقع خروج از منزل به خاطر زنگ تلفن مجبور شده بود برگردد

یکی دیگر تاخیر بچه اش باعث شده بود که نتواند سروقت حاضر شود

یکی دیگر تاکسی گیرش نیامده بود

و یکی که مرا تحت تاثیر قرار داده بود کسی بود که آن روز صبح یک جفت کفش نو خریده بود و با وسایل مختلف سعی کرد به موقع سرکار حاضر شود. اما قبل از اینکه به برج ها برسد روی پایش تاول زده بود و به همین خاطر کنار یک دراگ استور ایستاد تا یک چسب زخم بخرد و به همین خاطر زنده ماند!

به همین خاطر هر وقت، در ترافیک گیر می افتم
آسانسوری را از دست می دهم
مجبورم برگردم تا تلفنی را جواب دهم
و همه چیزهای کوچکی که آزارم می دهد
با خودم فکر می کنم
که خدا می خواهد در این لحظه من زنده بمانم
دفعه بعد هم که شما حس کردید صبح تان خوب شروع نشده است
بچه ها در لباس پوشیدن تاخیر دارند
نمی توانید کلید ماشین را پیدا کنید
با چراغ قرمز روبرو می شوید
عصبانی یا افسرده نشوید
...بدانید که خدا مشغول مواظبت از شماست

 




تاریخ : سه شنبه 92/2/17 | 5:20 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
دانشمندان «لابراتوار وسیله نقلیه خودکار» دانشگاه مریلند با همکاری مهندسان «لابراتوار حرکت ماهرانه و مقلدزیستی»، کوادراتوری را طراحی کرده‌اند که به دیوارها می‌چسبد و بر روی سقف‌ فرود می‌آید.


ایسنا، طراحی پهپادی که مانند یک مگس به سقف می‌چسبد، نوعی تقلیدزیستی است که در آن، محققان می‌کوشند توانایی‌های طبیعی را در ماشین‌های مصنوعی وارد کنند.

 پهپادی که مثل مارمولک به سقف و دیوار می‌چسبد+عکس

دانشمندان پیش‌تر تقلیدزیستی را در زمینه کوادراتورها تجربه کرده‌اند؛ دانشگاه پنسیلوانیا پنجه‌ای را با الهام از عقاب، برای یک پهپاد طراحی کرد و همچنین لابراتوار تقلید زیستی استنفورد ربات مارمولک‌مانندی را خلق کرد که از سطوح شیشه‌ای بالا می‌رفت.

پهپاد جدید که با تقلید از مارمولک خانگی و در دانشگاه مریلند طراحی شده، با تبعیت از دستورات، بلافاصله بر روی طیف متنوعی از سطوح می‌نشیند و سپس آن‌ها را ترک می‌کند.




تاریخ : سه شنبه 92/2/17 | 4:56 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

 

شهید مطهری می‌گوید: زمان باید آن قدر جلو برود که آن‌هایی که می‌خواهند حکومت را تشکیل بدهند و به تبع در زیر لوای امام مهدی(عج) زمامدار جهان شوند پدید آیند، هنوز چنین مردان لایقی در دنیا به وجود نیامده‌اند.


استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری یکی از موفق‌ترین اندیشمندان اسلامی بود که با روحیات و نیازهای روحی و فکری جوانان آشنا بود و چون زبان نسل جوان را می‌دانست و می‌فهمید، پیام این نسل را می‌شنید و متناسب با نیازهای جوانان به موقع و به جا به وسیله آثار ارزشمندش با آنان ارتباط ایجاد می‌کرد.

استاد مطهری با اشاره به این سخن آموزنده امیرالمؤمنین(ع) که می‌فرماید: «اگر ذهن جوانان ما با مطالب حق پر نشود، با مطالب ناحق پر خواهد شد»، تمام سعی و کوشش خود را کرد تا جوانان را با حقایق اسلام آشنا سازد.

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد شهادت این استاد بزرگوار بر آن شدیم، با استفاده از کتاب «چشمه سار مطهر، پرسش‌های شما و پاسخ‌های استاد مطهری» تألیف حجت‌الاسلام حمید احمدی جلفایی نگاهی اجمالی به برخی از مباحث آموزنده استاد شهید بیاندازیم که خواندن این مطالب خالی از لطف نیست:

 


* چرا هنوز، زمان ظهور حضرت حجت(عج) فرا نرسیده است؟

-چون هنوز، همان اقلیت 313 نفر ـ یا کمتر یا بیشتر ـ وجود ندارد، یعنی زمان باید آن قدر جلو برود که از یک نظر، هر اندازه فاسد شود، از نظر دیگر آن‌هایی که می‌خواهند حکومت را تشکیل بدهند و به تبع در زیر لوای ایشان زمامدار جهان شوند پدید آیند، هنوز چنین مردان لایقی در دنیا به وجود نیامده‌اند.

*عده‌ای فکر می‌کنند که مسئله عمر امام زمان(عج)، امری غیر عادی است و پذیرش آن مطابق با عقل نیست؛ شما چه جوابی می‌دهید؟

- بسیاری از افراد، وقتی موضوع حضرت حجت(عج) پیش می‌آید، می‌گویند: آیا یک بشر حدود 1200 سال عمر می‌کند؟! این برخلاف قانون طبیعت است.

این‌ها خیال کرده‌اند که سایر اموری که در همین دنیا واقع شده است، با قوانین عادی طبیعت ـ یعنی آن قوانینی که علو امروز بشر می‌شناسد ـ صد در صد سازگار است، اصلاً تمام تحولات بزرگی که در تاریخ حیات و زندگی عمومی موجودات زنده ـ از گیاه و حیوان ـ پیش آمده، تحولات غیر عادی است، آیا اولین نطفه حیات که روی زمین بسته شد، مطابق اصول عدوم زیستی است؟ اولین بار که حیات در روی زمین پیدا شد، با کدام قانون طبیعی جور در می‌آید؟!

 


*اولین کاری که مهدی موعود(عج) در روی زمین، پس از ظهور، انجام خواهد داد، چیست؟

-اول کاری که آن والی الهی می‌کند این است که عمال و حکام را یک‌ یک می‌گیرد، اعوان خودش را اصلاح می‌کند، دنیا اصلاح می‌شود، زمین پاره‌های جگر خودش را بیرون می‌دهد؛ یعنی زمین، هر موهبتی که در خودش دارد ـ از هر معدنی و هر استعدادی که شما تصور بکنید ـ همه را بیرون می‌دهد، هرچه تا امروز مضایقه کرده بیرون می‌دهد.

*برخی از گویندگان نقل می‌کنند که در زمان ظهور امام زمان(عج)، آن حضرت، دست بر سر مردم می‌کشد و عقل‌های همه کامل می‌شوند؛ آیا این گفتار واقعیت دارد؟

- تعبیری است که به صورت رمز گفته شده است که وقتی امام، ظهور می‌فرماید، به سر مردم دست می‌کشد و عقل مردم کامل می‌شود؛ دیگر این کارهایی که سراسر بی‌عقلی و جهالت است، از آن‌ها سر نمی‌زند، هر بی‌عقلی و جهالتی را انسان تا در آن واقع است حس نمی‌کند، وقتی که از آن بیرون می‌آید حس می‌کند، وقتی که مثلاً کارهای وحشی‌های چند هزار سال پیش را برای ما نقل می‌کنند، به نظرمان می‌آید؛ عجب مردمی بودند! چرا این‌ها چنین کاری می‌کردند؟! خیال می‌کنیم لابد مغز آن‌ها با مغز ما فرق داشته، ولی این طور نیست، انسان هر کاری را تا در آن کار هست حس نمی‌کند، از بیرون که می‌آید آن را احساس می‌کند، کارهای کاهلانه‌ای که همین بشر متمدن امروز ـ که خیال کرده اندکی که علوم ریاضی و فیزیکی‌اش زیاد شده دیگر واقعاً انسان شده، در صورتی که هنوز هیچ انسان نشده است ـ انجام می‌دهد، آن قدر جاهلانه و احمقانه است که فقط از بیرون می‌شود آن را تماشا کرد.

منبع : خبرگزاری فارس




تاریخ : یکشنبه 92/2/15 | 3:14 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
بزرگترین پازل های جهان با بیشترین قطعات به کارگرفته شده را اینجا ببینید.


بزرگترین پازل های جهان+تصاویر


بزرگترین پازل های جهان+تصاویر

 

بزرگترین پازل های جهان+تصاویر

 

 بزرگترین پازل های جهان+تصاویر

 

بزرگترین پازل های جهان+تصاویر




تاریخ : یکشنبه 92/2/15 | 3:10 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
به یاد مادرانی که مظلومانه در گوشه آسایشگاه با یاد فرزندانشان و آرزوی شادی و بهروزی آنها ایام را سپری می کنند و فداکارانه برایشان همواره این آرزو را دارند که خدایا این حال و روز را نصیبشان نگردان.

این خانه دور است+تصاویر

 


 این خانه دور است+تصاویر

 


این خانه دور است+تصاویر




تاریخ : یکشنبه 92/2/15 | 3:8 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()


دنیای زیر آب+تصاویر

دنیای زیر آب+تصاویر

 

 دنیای زیر آب+تصاویر

 

دنیای زیر آب+تصاویر

 

 دنیای زیر آب+تصاویر

 

دنیای زیر آب+تصاویر

 

دنیای زیر آب+تصاویر

 

 دنیای زیر آب+تصاویر




تاریخ : یکشنبه 92/2/15 | 3:6 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
خلاقیت را در این کیک های متنوع و زیبا ببینید.


این کیکها واقعا زیباست+تصاویر

این کیکها واقعا زیباست+تصاویر

 

 این کیکها واقعا زیباست+تصاویر

 

این کیکها واقعا زیباست+تصاویر

 


این کیکها واقعا زیباست+تصاویر

 

 این کیکها واقعا زیباست+تصاویر




تاریخ : چهارشنبه 92/2/11 | 4:24 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
<< مطالب جدیدتر مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By SlideTheme :.