سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ضیافتی برای چشم، آرامشی برای روح و آثار بدیعی از هنر با شکوه طبیعت که نهایت لذت را به هر بیننده القا می کند. اینجا بهشت نیست؛ گوشه ای از همین زمین خاکی خداست که لاله ها و اقاقی ها و سنبل ها گرد هم آمده اند تا به جسم آنهایی که طبیعت زیبا را الهام بخش می دانند طراوت ببخشند ...

در نزدیکی آمستردام، پایتخت هلند باغ گلی وجود دارد که به پارک Keukenhof یا اصطلاحا به باغ بهار مشهور است. این پارک 32 هکتاری، صدها گونه از درختان زینتی و میلیون ها گونه از گل های موجود در جهان را در خود جای داده و توانسته است تا به عنوان زیباترین پارک بهار در جهان شناخته شود.

به گزارش سایت رسمی این پارک، در فضاهای موجود اعم از مناطق درختی و فضای سبز، مسیرهای پیاده رو، رودخانه و آبنماهای مصنوعی و ... بیش از 7.000.000 بوته گل از گونه های مختلف بطور سالانه در این پارک کاشته و تکثیر شده و با مهارتی استادانه در چشم اندازهای آن ترکیب شده تا جایی که این ثروت بی سابقه هم اکنون به یکی از محبوب ترین مقاصد جهانگردان و گردشگران این کشور تبدیل شده است.



تاریخ : جمعه 91/11/13 | 8:21 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

عکس های خطای دید جدید

www.TakPayamak.com

 

به وسط عکس نگاه کنید و سرتون رو جلو و عقب ببرید !

                                                                                                                                                                         

عکس های خطای دید جدید - www.TakPayamak.com

 

پدر یا پسر ؟!

 

عکس خطای دید - www.TakPayamak.com

 

روی علامت مثبت خیره شوید! دایره چشمک زن را چه رنگی میبینید؟

 

عکس های خطای دید جدید - www.TakPayamak.com

 

با دقت به تصاویر زیر نگاه کنید، دو خط سیاه پر رنگ را می بینید ؟ آیا یکی بزرگ و دیگری کوچک تر است ؟ دو خط سیاه هم اندازه هم هستند ! بله اگر شک دارید با خط کش اندازه بگیرید !

 

عکس های خطای دید جدید - www.TakPayamak.com

 

در این تصویر دو خط سبز رنگ چطور ؟ در حقیقت در هر دو تصویر خط های گفته شده باهم برابرند و فقط بخاطر خطای دید اندازه آنها متفاوت به نظر می رسد .

 

عکس های خطای دید جدید - www.TakPayamak.com

 

- در این تصویر هم مربع ها موج دار به نظر می رسند

 

عکس های خطای دید جدید - www.TakPayamak.com

 

در این تصویر هم مربع ها موج دار به نظر می رسند

 

عکس های خطای دید جدید

 

چرخ دنده های دوار ! چشمانتان را به روی تصویر حرکت داده تا چرخ دنده ها به حرکت درآیند !

 

عکس های خطای دید جدید - www.TakPayamak.com

 

نشانگر موس رو وسط شکل زیر قرار بدین و به آرومی بالا و پائین ببرین . خواهید دید که چه موج زیبائی بین گلها ایجاد میشه !

 

عکس های خطای دید جدید - www.TakPayamak.com

 

به وسط عکس نگاه کنید و سرتون رو جلو و عقب ببرید

 

عکس های خطای دید جدید - www.TakPayamak.com




تاریخ : یکشنبه 91/11/8 | 2:53 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
مسکن های امروزی نه اسلامی و نه ایرانی است/ حریم خانه را جدی بگیریم
حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به آیات قرآن و روایات دینی، به تشریح ویژگیهای مسکن اسلامی پرداخت و با اظهار تأسف از عدم رعایت همسان‌سازی در ساخت شهرسازی، بسیاری از برجهای مسکونی را فاقد مؤلفه‌های لازم دانست .


صدای شیعه:

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ویژگیهای مسکن اسلامی گفت: از آیه " وجعلوا بیوتکم قبله " این معنای ظاهری برمی آید که خانه هایتان را رو به قبله بسازید؛ خانه رو به قبله این خاصیت را دارد که در زمستان آفتاب گیر و در تابستان از گرما محفوظ است. یا در یکی از روایات منقول از پیامبر اسلام(ع) عنوان شده است که چهار چیز عامل سعادت و برعکس آن عامل شقاوت است؛ همسر خوب، همسایه خوب، مرکب راهور و خانه بزرگ.

ابراهیمی افزود: دو مسئله در اینجا مهم است خانه هرچه وسیعتر راحتی آن بیشتر و از طرف دیگر انتخاب خانه ای که همسایه ای خوب داشته باشد بسیار اهمیت دارد. شاید حدیث معروف " الجار ثم الدار" که از صدیقه طاهره(س) روایت شده است دو تفسیر داشته باشد که در دعاها اول همسایه و بعد صاحب خانه اما برداشت دیگر این می تواند باشد که اول همسایه را ارزیابی کن بعد خانه را بخر .

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته دیگر که از روایات اسلامی به دست می آید در مورد ارتفاع خانه است؛ یعنی ارتفاع خانه نباید به گونه ای باشد که بر خانه های دیگر مشرف باشد و یا خانه ای که دیگران بر آن مشرف هستند هم مناسب نیست در نتیجه باید عفاف و حجاب خانه و خانواده حفظ شود.
 
عدم رعایت مؤلفه های اسلامی در مسکنهای امروزی
 
وی با اظهار تأسف از سیستم آپارتمان سازی در ایران که فاقد مؤلفه های معماری ایرانی اسلامی است تأکید کرد: این نوع ساخت و سازها موجب شده ارتباط نامحرم بیشتر و زندگی برای مردم در آن بسیار سخت شود و آسایش را از آنها بگیرد.
 
حجت الاسلام ابراهیمی با انتقاد شدید از ساخت خانه ها و مجتمعهای مسکونی با نمای شیشه طولانی گفت: این نوع خانه ها نه تنها موجب افزایش انرژی می شود بلکه با روشن شدن چراغ تمام فضای خانه از بیرون قابل مشاهده است و سیستم گرمایش و سرمایش آن درست طراحی نشده و انرژی زیادی را مصرف می کند که خود از مظاهر اسراف است. ضمن اینکه کشف عورت است یعنی خانه پوشش مناسب ندارد و خانواده در مصونیت نیست.
 
وی در ادامه به برخی مضرات خانه هایی که فاقد مؤلفه های الگوی مسکن اسلامی هستند اشاره کرد و افزود: اصولا این آشپزخانه های "اُپن" به گونه ای طراحی شده که مهمان وقتی می خواهد بنشیند روبروی آن قرار می گیرد و این باعث زحمت خانمهای محجبه می شود و این قبیل مسائل منجر به عدم رعایت شئونات اسلامی در خانه ها می شود و رفت و آمدهای خانوادگی را هم دچار مشکل می کند.
 
عدم رعایت همسان سازی موجب ساخت خانه های مشرف بر یکدیگر شده است
 
وی افزود: معمولا خانه ها بر یکدیگر مشرف هستند که با کمال تأسف دیده می شود آنکسی که پول دارد بغل خانه ای کوچک، برج می سازد و اهالی این خانه هیچ آسایش و امنیت روحی و روانی ندارند و نمونه آن طرح نواب است که چه مصیبتی بر ساکنان پشتی این برجها فرود آمده که زندگی را بر آنها تلخ کرده است.
 
ابراهیمی همسان سازی را لازمه شهرسازی خواند و گفت: متأسفانه در ایران به ویژه در تهران اصلا همسان سازی رعایت نمی شود یعنی اگر بنا به برج سازی است باید در یک منطقه خاص و اگر ویلایی است آن هم باید در منطقه مناسب خود ساخته شود و این ناهماهنگی ها نه تنها در چشم انداز بیرونی بلکه موجب مشکلات اجتماعی دیگری می شود که به بخش کوچکی از آن اشاره شد.
 
بسیاری از مجتمعهای مسکونی فاقد مسجد و نمازخانه هستند
 
رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد با انتقاد شدید از نبود مسجد و نمازخانه در برجهای مسکونی تصریح کرد: ما به هر حال نیاز داریم که با خدا مرتبط باشیم و باید در هر یک از این برجها محلی به عنوان مسجد و نمازخانه ساخته شود که متأسفانه در اکثر این برجها هیچ محلی برای اقامه نماز وجود ندارد مثلا 40 واحدمسکونی خود یک روستای بزرگ محسوب می شود که حداقل باید یک مسجد و نمازخانه همراه با سرویس بهداشتی داشته باشد که در آن برنامه های عبادی منظمی برپا شود.
 
وی با بیان اینکه نقص بزرگ ما در مسکن الگوبرداری از غرب است، افزود: در حوزه مسکن سازی ما نه اسلام و نه مفاهیم ایرانی را رعایت نکردیم درحالیکه مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند که دو چیز رعایت شود یک اسلامیت دو ایرانیت. ما باید در معماری هم مؤلفه های اسلامی و هم آن هنر و فرهنگ ایرانی را احیا کنیم ما میراث بزرگی داریم و نباید یکباره آن را به کناری نهیم و ارتباطمان را با گذشته قطع کنیم.
 
این نماینده مجلس تأکید کرد: در این ساختمانهای نامناسب و آپارتمان با استرس زندگی می کنیم و زندگی خود را بحرانی کرده ایم در حالیکه می توانستیم با رعایت معماری اسلامی- ایرانی زندگی های آرامی داشته باشیم اما متأسفانه از غرب تقلید کرده و این تقلید ریشه ما را می خشکاند هرچند یک عده ای آگاه شده اند و آرام آرام به سمتی می روند که هویت گذشته خود را بازیابند.
 
وی به تشریح پیشنهادات خود برای دستیابی به الگوی مسکن اسلامی پرداخت و با اشاره به مسئله برج سازی گفت: در این نوع واحدهای مسکونی که دارای حداقل دو آسانسور و یا بیشتر است رعایت حریمها و رفت و آمدها شده و لااقل یکی از آنها را برای خانمها و دیگری را برای استفاده آقایون در نظر بگیرند تا افرادی که اهل رعایت هستند معذب نباشند.
 
حجت الاسلام ابراهیمی در پایان با بیان اینکه رعایت شئونات اسلامی در مورد مسکن می تواند الگوی خوبی باشد، افزود: خانه ها به گونه ای ساخته شود که حجاب و حریم آن حفظ شده و سرما و گرمای آن رعایت شود و این همه پنجره های نامناسب ساخته نشود. خوشبختانه اخیرا ساختمانهای نماشیشه را مجوز نمی دهند- بعد از اینهمه ساخت که خلق الله را عذاب دادند حالا تازه به مضرات آن رسیدند- البته به مضرات دیگر این نوع ساخت و سازها خواهند رسید اما کی و چطور می توان جبران کرد با خداست.



تاریخ : شنبه 91/11/7 | 3:37 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

                                                                                

نام: حضرت محمد (ص)

نام پدر: عبدالله

نام پدر کلان پدری: عبدالمطلب

نام مادر:آمنه

نام پدر کلان مادری: وهب

نام خانم اول: خدیجة الکبرا (رض)

نام پدر خانم اول: حویلد

نام مادر خانم اول: فاطمه بنت زایده

نام دایه: حلیمه سعدیه

نام خانواده گی: هاشمی

نام قبیله: قریش

تاریخ تولد: روز دوشنبه 12 ربیع الاول مطابق با بیستم اپریل سال 571 میلادی

محل تولد: شهر مکه معظمه

نام کشور: عربستان سعودی

نژاد: عرب

لقب شان قبل از بعثت: امین و راستکار

لقب شان بعد از بعثت: سرور کائنات

محل صدور وحی: غار حراء

محل غار حراء: ( جبل نور )

محل جبل نور: شمال غربی شهر مکه

تاریخ صدور اولین وحی الهی: سال 611 م

اولین آیه وحی الهی: آیه ( اقراء )

اولین سوره وحی الهی: سوره العلق

ماموریت: پیغمبری

طریق: دین اسلام

مدت ماموریت: بیست وسه سال

مامور ثبت: جبرائیل (ع)

رنگ آن حضرت: درخشان

رنگ موی: سیاه

قد: متوسط مایل به بلند

بینی: کشیده و قلمی

دهن و دندانهای: روشن و صاف

تحصیلات: تعلیم و پرورش زیر نظر الله (ج) توسط حضرت جبرائیل (ع)
اولین غزوه رویاروی با کفار: غزوه بدر

شماره شناسنامه در قرآن کریم: (25) ختم الانبیاء

محل سکونت قبل ازهجرت: شهر مکه محل بنی هاشم

محل سکونت بعد ازهجرت: شهر مدینه منوره محل ابو ایوب انصاری

تاریخ هجرت از مکه به مدینه: سال ( 622 ) م

وفات پدرشان: دو ماهه در شکم مادر

سن پدر شان: ( 25 ) ساله وقت وفات

محل قبر پدرشان: شهر مدینه منوره

وفات مادر شان: سن شش سالگی

محل قبر مادر شان: منطقه ابواء ( بین مکه و مدینه )

وفات پدر کلان شان: سن (8) ساله (2) ماهه و (10) روزه

سر پرست اصلی شان: ابو طالب کاکایشان

وفات کاکایشان ابو طالب: سال (10) نبوت سه روز بعد از وفات خدیجةالکبرا (رض)

وظیفه شان قبل از بعثت: تا سن (25) سالگی چوپان و بعد از(25) سالگی تجارت با سرمایه خدیجةالکبرا (رض)

وظیفه شان بعد از بعثت: تبلیغ و انتشار دین مقدس اسلام

سن موقع ازدواج: (25) ساله و خدیجةالکبرا (رض) (40) ساله

سن رسیدن به نبوت: (40) ساله

اولین سفر شان: سن (12) سالگی به همرای کاکایشان ابو طالب به شهر بصری که

شهریست در شام ( سوریه امروزی )

طول عمر مبارک شان: (63) سال

تاریخ وفات شان: (12) ربیع الاول سال (11) هجری قمری روز دوشنبه

مرقد معطر شان: شهر مدینه منوره حجره ام المومنین

حضرت عایشه صدیقه (رض)




تاریخ : جمعه 91/11/6 | 1:49 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()

نظرتون رو بفرمایید000

 




تاریخ : پنج شنبه 91/11/5 | 6:41 عصر | نویسنده : حمید فلاحیان | نظرات ()
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
<< مطالب جدیدتر


.: Weblog Themes By SlideTheme :.